söndag 16 september 2018

Artikeln ropar: Stockholm!

Samarbeta med Sverigedemokraterna om det behövs.
Orden kommer från Staffanstorp och artikeln handlar om att de enda skånska kommuner där inte SD blivit störst finns det starka ledare som förespråkar dialog och samarbete med just Sverigedemokraterna.
De har därmed hittat formen för att partiet inte ska bli ännu större.
sr.se

För mig är det en självklarhet att man behandlar alla lika.
Vi lär barnen detta.
Idag bör alla röster vara klara och jag har de senaste tio åren varit väldigt tydlig med vad jag vill.
För mig är själva ideologin viktigast, inte makten i sig.
Jag vill få igenom den moderata politiken jag förespråkar och om det sker med vänsterns eller SDs hjälp spelar inte mig någon roll.
Jag anser därmed att huvudstaden har helt fel i denna fråga.

Min uppfattning är att vi om fyra år kan sitta och ställa oss frågan varför.
Igen.
Vi kommer se siffrorna och höra alla människor som pratar om hur hemskt vårt land har blivit.
De kan inte sin historia.
Utan inskränkningarna, kraven och utsattheten Tyskland fick stå ut med efter första världskriget så hade aldrig det andra världskriget kommit.
Hitler hade inte blivit stor om Europa hade förlåtit istället för att hata.

Sverigedemokrater är också människor.
Det känns absurt bara att jag skriver det men jag vet att det finns de som inte tänker så.
De är precis som alla andra och jag skulle aldrig någonsin sätta mig över det.
Varje enskild individ är lika mycket värd som jag.
Självklart ska vi föra en dialog och samarbeta i de frågor där vi står nära.
Precis som med alla andra partier.
Allt annat är nämligen absurt och kommer leda till att de kommer bli ännu större.

Om Moderaterna kan få något att säga till om tillsammans med Sverigedemokraterna så tycker jag det är en självklarhet att vi ska göra så och det har jag förespråkat så länge jag har varit politiskt aktiv.
Att behandla andra människor som du själv vill bli behandlad verkar vara lättare sagt än gjort för många. Jag behandlar andra människor som jag vill bli behandlad.
Rakt och rättvist.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=7043128
SD står still där populära ledare styr