onsdag 26 september 2018

EN vuxen i rummet.

Skrota Alliansen.
Jag tror på nytänkande och förnyelse, inte att hålla kvar vid det gamla.
Alliansen var bra när de kom fram men jag är Moderat och absolut inte centerpartist eller liberal.
Att de ska få vara med och eventuellt förstöra Sverige är för mig otänkbart.
De kan få prata så mycket de vill med socialdemokraterna och deras vänner för enligt mig finns det ett vettigt förslag kvar:
svt.se
Sätt Moderater, Kristdemokrater och Sverigedemokraternas företrädare i samma rum och låt dem ta ansvar för Sverige. De har tillsammans 43,6%.

Socialdemokraterna, liberalerna och centerpartiet ihop har 42,4%.
Miljöpartiet och vänstern lär inte bli godkända lika lite som SD av de två sistnämnda.
Miljöpartiet har till och med företrädare som inte klarar av att fälla upp ett lock för att lägga sin röst. Det är ju direkt pinsamt!

De absolut flesta frågorna kommer det inte bli ett bekymmer kring.
De som inte är pålästa kommer påstå och envist banka fram att samarbetet försvåras av SDs bakgrund. Värderingarna är inte lika. Grattis!
Vem ska kasta första stenen för mig veterligen finns det ingen som är felfri.
Inget parti kan ställa sig rak i ryggen och påstå att de bara tagit rätt beslut genom åren.
Ingen kan påstå att deras historia är ren och fluffig som en liten rosa elefant.

Ebba Busch Thor kan uppenbarligen inte bara shuffla (https://www.metro.se/artikel/7-ariga-lucy-intervjuar-ebba-bush-thor-hur-blir-man-svensk) utan även vara rak.
HON visar sig nu vara den vuxna i rummet.
Jag är inte ett dugg rädd för ett nyval men hade då ändrat mina premisser rejält.
Jag har inte sålt min själ för partier som enligt mig inte ser till vad som är bäst för samhället.

Centerpartiet har redan visat vart deras skåp ska stå genom att hellre hjälpa vuxna män än alla de barn i världen som verkligen behöver hjälpen. För mig är det absurt.
Se nu till att ta ansvar!
Börja behandla alla människor lika.
Sätt er ner och prata. Visa att vi är homo sapiens och inte något annat däggdjur vars hjärna inte tänker logiskt. Vi är alla människor och ska behandlas därefter.
Följ Busch Thor eller sluta.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kd-utesluter-inte-att-regera-med-sd-stod
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/det-har-ar-de-tre-som-inte-rostade-i-statsministeromrostningen
https://valresultat.svt.se/2018/10000.html