fredag 11 januari 2019

Ett kryss i taket!

När man förutsätter det värsta, så blir det ibland bättre än vad man tänkte från början.
Igår var Louise och jag med i SVT Opinion och det gick över förväntan bra.
Vi fick prata till punkt!
Ett program som för mig inte tillhör favoriterna, då jag tycker att det blir för rörigt med alla som pratar i munnen på varandra, gjorde ett bra intryck.
Personalen bakom kamerorna var fantastiska och väldigt proffsiga!
svt.se

Jag tittade igenom programmet när jag kommit hem och konstaterar att jag som vanligt skrattar för mycket. Jag kan inte hjälpa det utan mitt ansikte gör alltid så och har alltid gjort det vilket kan ställa till det väldigt mycket när man försöker vara allvarlig.
Jag kan inte.
Mitt ansikte fungerar som: glad - ledsen.
Vid ledsen, vilket händer så fort det är något sorgligt, så sprutar tårarna.
Min panna veckar sig vilket är oerhört störigt men men..
Jag skulle kunna räkna upp hur många fel som helst på mig själv men det är nog så det är.
Jag kommer aldrig bli nöjd men så får det vara.
Jag hoppas att budskapet gick fram iallafall!

Samstyret är för mig den enda vägen att gå.
Samtal är det enda sättet att leda mitt, egentligen allas, parti framåt och inget får stagnera.
Den dag det händer dör vi ut och blir som något av partierna som knappt existerar längre.
Vi i Samstyret är inte överens om allt, men vi pratar.
Vi vet i vad vi inte tänker likadant och får försöka jämka.
Jag ser inga bekymmer alls.

En liberal i programmet påstod att Moderaterna gjort en liberal sväng och att det var den jag inte gillade. Han drog upp hedersproblematik som något som kommit upp på agendan.
Varför har vi hedersproblematik i Sverige?
Där måste frågan starta.
Jag tycker inte alls att något parti har gjort tillräckligt i denna frågan men däremot vet jag, att om han räknar att Moderaterna har gjort en liberal sväng, så har jag nog halkat över kanten.

Jag propsar öppet för väldigt mycket liberala saker som han garanterat inte vill ta i.
Jag har inga bekymmer med mångäktenskap så länge alla är med på det och det inte är ett kulturellt tvång. Jag förespråkar en avkriminalisering av cannabis, aktiv dödshjälp i Sverige och ett borttagande av den totalt meningslösa sexköpslagen.
Vill jag sälja min kropp är det upp till mig.
Jag kanske ska fråga honom vad han anser om detta så ska vi se vem av oss som räknas som liberal på riktigt och inte bara på ett papper.

Jag välkomnar alla som har frågor att komma till Sölvesborg!
Det är en helt fantastisk stad!

Tack till alla som har hört av sig på olika sätt!
Ert stöd betyder oerhört mycket
<3 nbsp="" p="">
<3 nbsp="" p="">
https://www.svtplay.se/video/20647960/opinion-live/opinion-live-sasong-6-10-jan-22-00?start=auto&tab=2019
https://www.svt.se/opinion/alla-far-igenom-maximalt-av-sin-egen-politik