torsdag 17 januari 2019

Luta dig tillbaka..

V, S, Mp, L och C.
Hur kan man ens tänka tanken att det inte skulle bli bra?
Det ser väl alla att denna kombination är den mest ultimata för Sverige..

Jag tänker inte klanka ner eller säga något för andra kommer göra det åt dem.
Jag tror att deras straff kommer vara väldigt tydligt efter nästa val och det vet de också.
Annie Lööf kommer med all sannolikhet minnas´ som kvinnan som lovade att äta en sko.


För mig är det viktigt att veta vart man står.
Att C och L bytt sida är inget förvånande och det jag trodde skulle hända redan förra året.
Att de nu väljer att sitta med samma parti som de sagt att de vägrar regera med är dock märkligt.
Deras inställning bör med detta vara att det är bättre med vänsterpartiet än Sverigedemokraterna.
För mig gör det inget då jag inte trodde att Alliansen skulle överleva.

Politik är för mig en förhandling.
Ett förhandlande om olika frågor och om hur man ska lösa dem.
Det var så vi gjorde i Sölvesborg.
På lokal nivå tror jag dock att det personliga spelar in och just det faktumet gör att det ser ut som det gör här nu. Samma partier som på riksplan valde en annan väg.
Dels på grund av ideologin men även för att företrädare inte accepterar demokratin.
Ingen kan samarbeta med en person som hotar och trycker ner alla som inte tänker eller tycker likadant.

I tisdags följde SVT Agenda efter mig och Louise nästan hela dagen och fokus var att vi kände varandra, skillnaden mellan Stockholm och Sölvesborg samt hur vi gjorde.
Louise och jag känner varandra sedan innan och det kan ha påverkat det faktum att vi inte är främmande för att prata med varandra. Kommunikation är a och o.
Jag är dock inte ensam i partiet och vi var i princip eniga.
Vi kan inte blicka bakåt, vi måste se framåt.

Många kritiserar Samstyret och gemensamt för alla dem som är högljudda är att de samlas på en kant. Människor som säger sig stå för människors lika värde, kärlek och gemenskap avskyr och hatar människor som inte ser världen ur deras ögon.
Jag tänker aldrig bli sådan.

Under tiden som den nya regeringen finns tänker jag luta mig tillbaka i denna fråga och bara invänta den dom som kommer. Efter nästa val har vi nog tappat minst ett parti i riksdagen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nastan-varannan-svensk-tror-att-den-nya-regeringen-kommer-vara-dalig-for-sverige