onsdag 2 januari 2019

#Metoo.. Eller nej.

En gång tog någon mig på..
Tja, det mesta har faktiskt hänt.
Att vara musiker på kvällar/nätter när människor börjar bli överförfriskade kan ställa till det en hel del. Inte bara för mig och mitt kön utan även det motsatta.
Min uppfattning är dock att de inte är lika känsliga.
svt.se

Jag har aldrig varit så känslig.
Nog tvärtom för många gånger får människor verkligen tala klarspråk för annars förstår jag inte att de ens tänker tanken på att ragga på mig. Kanske jobbigt men rätt skönt att slippa.
De roliga inviterna på sms eller messenger skrattar jag mest åt.
Enligt mig väljer man att ta saker och ting på ett visst sätt och för mig går det till överdrift.

Metoo gick enligt mig till överdrift.
Rejält.
De som blev utsatta för Weinstein hade gråtit om de hörde att kvinnor i Sverige skrek metoo för att någon tagit dem på rumpan eller sagt något som kunde uppfattas fel.
"Nej men tack. Någon tog snabbt på din kropp?
- Jag blev tvingad till sex med Weinstein och hans kompisar".
Verkligen samma sak..

Den feministiska regeringen Sverige har haft ansåg att det där med Metoo skulle jagas!
ALLA skulle upplysas om vad sunt förnuft är trots att de absolut flesta i Sverige vet varifrån de flesta sexövergreppen i Sverige kommer ifrån.
60 miljoner.
SEXTIO MILJONER satsades för att myndigheter skulle lära sig att motverka mer metoo.
Myndigheterna klarade inte att göra av med pengarna och de som klarade det la pengarna på lite blandat. Det jag noterar mest är att Socialstyrelsen gjorde av med fyra miljoner.
På EN konferens.
En dagskonferens.
Vad åt de där och vilka var inbjudna?

Metoo handlar för mig om sunt förnuft, överkänslighet och kultur.
Vissa saker kan man inte lära andra, vissa saker måste man försöka och ibland kanske man bara ska säga stopp direkt.
Jag anser att lite civilkurage hade varit bra utöver det faktum att människor inte ska likställa allt inom samma fack. En våldtäkt är för mig en våldtäkt. Någon som tafsar är att tafsa.
De ska inte likställas inom metoo för det är förnedrande för den som verkligen har blivit utsatt för något.

https://www.svt.se/nyheter/svt-nyheter-avslojar-miljonfiasko-for-regeringens-metoo-satsning-klarar-inte-av-att-anvanda-pengarna
https://www.svt.se/nyheter/kvinnorjourernas-riksforbund-kritisk-till-regeringens-metoo-satsning-det-blir-symbolpolitik
https://www.svt.se/nyheter/konferenser-broschyrer-och-dataspelsmassor-sa-har-svenska-myndigheter-spenderat-sina-metoo-miljoner