tisdag 1 januari 2019

Vi känner alla någon..

Den där personen som plötsligt inte kan prata med andra.
Som hittar tvåhundra anledningar till att det är någon annans fel och tycker synd om sig själv.
Personen som kastar saker och beter sig illa.
Personen som anser att det är den det är synd om och gärna berättar det för alla.
Som sitter tyst och har dåligt humör i en lång stund efter.
Alla andra håller andan och undrar vad om hände.
Jag skulle kunna skratta ihjäl mig!
Sällskapsspel är verkligen roligt..!
expressen.se

Artikeln handlar om hur man ska behandla den som är en dålig förlorare.
Enligt mig ska de inte behandlas alls utan det är bara att låta dem vänta en stund.
Möjligt att distrahera men annars nej.
Är någon en dålig förlorare är det just deras problem.

Jag är en dålig förlorare ibland.
Många gånger är jag likgiltig men vissa saker kan trigga igång mig fullständigt.
Bangolf eller minigolf är en av sakerna.
Banan där man ska slå precis lagom hårt för att bollen ska trilla ner till nästa etapp.
Jag blir psykiskt totalt störd av den banan och klarar inte av att spela vidare.

Spel och liknande triggar inte på det sättet utan det är mer andra saker.
Springa ikapp, simma ikapp.. sport.
Jag dör hellre än att förlora men bryr mig i grunden inte.
Att försöka sätta i ett örhänge på mig själv, dra ut en speta i ett finger på högerhanden eller få bort en färgfläck skulle kunna få mig att riva ett hus med händerna.
Då blir jag frustrerad.

Söker man på Youtube finns det hur många roliga klipp som helst med dåliga förlorare och jag tycker det är fantastiskt kul att titta på. Det finns alltid någon i bekantskapskretsen som känns igen.
Likt Ove Solsidan. Alla känner en Ove.
Alla känner en dålig förlorare och för min del är det den enskilde personen som får sluta och växa upp. Jag går undan när jag blir sådan, eller är det något som går sönder.
Sedan är det bra.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-hanterar-du-en-dalig-forlorare