onsdag 5 juni 2013

Framtiden!

Teknik är fantastiskt! Alla de som är emot den framrusande teknik som finns idag och som är på gång kan luta sig tillbaka och se att vad de än gör så går tekniken framåt iallafall.
Detta är fantastiskt!

All teknik är inte av godo men mycket är det. Att kunna rädda liv genom denna teknik är otroligt!
Människan kan alltså med maskiners hjälp bygga upp människodelar. Vad skulle kunna vara fel med det?
Idag är det långga köer på de som väntar på att få ett organ transplanterat.
Speciellt barn. Det är en lång väntan, inte bara för barnet, utan även för de anhöriga.
Ångesten över att någon annan måste dö för att just ditt barn ska överleva.

idg.se

Tänk om maskinerna i framtiden skulle kunna lösa detta?
Många människor hade sluppit lidande och medellivslängden hade förmodligen ökat.

Den bit som framtställdes till pojken i artikeln är inget organ såsom hjärta eller lever utan en stum bit till halsen. Jag ser att det är skillnad mellan dessa delar. Jag tänker det dock som att framtiden har annat för sig. Tekniken går framåt och det förvånar mig inte om det innan jag dör är fullt möjligt att konstruera vitala organ. Det hade varit ett stort steg för mänskligheten.
De hade gärna fått sätta in sådana delar på mig om de velat. Det kanske kan bli ett lånngt liv iallafall.

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/3d-skrivare-raddade-bebis-liv