tisdag 18 juni 2013

Ladies Night..

Allt snack om feminism och jämlikheten mellan könen är borta, kom på Ladies Night! Snygga vältränade karlar utan kläder som sjunger och dansar. Så vänder vi på det:
Välkommen på Mens Night med lättklädda svarvade damer som sjunger och dansar.
Hade samhället tyckt att det var ok?
Hade de dessutom tyckt att det var ok att det inte bara var en show utan rätt så många, som utöver att de fortlöper i många år, säljer ut ställena de är på?
Tillåt mig tvivla. Feministerna i Sverige hade skrikit rakt ut.

bronten.com

Jag var på Ladies Night en gång för gissningsvis fyra-fem år sedan. Det var trevligt för att jag åkte med vänner men jag ser inte meningen. Ok att männen på scenen var trevliga att titta på men ärligt, om jag nu som tjej är heterosexuell hade jag hellre gått på en Mens Night.
Det hade inneburit en scen med några snygga tjejer och ett par tusen män.
Jag ser inte meningen med Ladies Night.

Är det jämlika samhället bara jämlikt när det är på det ena hållet?
Jag har inget emot att Ladies Night finns. Finns det någon som vill gå på det så gör det.
Jag är inte intresserad. En kväll räckte. Jag inser att det kan vara jag som är mättad på krogar och ståhej då jag är ute och spelar rätt ofta. Skulle jag gå ut är det för att jag kan sakna att bara få stå på ett dansgolv och dansa en hel kväll annars har jag blivit så pass försoffad, eller gammal, att jag hellre bjuder hem folk, äter något gott och bara umgås.

Hade det kommit en Mens Night ska jag överväga att gå på det om jag får.