lördag 25 juli 2020

En dålig förälder.

För mig kan en dålig förälder definieras vid någon som lägger mer intresse vid sitt arbete än för sina barn. Det kan även vara en förälder som lägger väldigt mycket pengar på sitt eget utseende istället för på saker till just barnen.
Nu kan jag inte anklaga Fritzon för att lägga enorma mängder pengar på sitt utseende men jag hoppas att min poäng går fram.
Vems rätt ska gälla för att bestämma över någon annan?

För mig handlar detta förslag om en hetsjakt som påminner om både BLM, metoo och miljöfanatikerna. Om någon nu köper sex, gör det verkligen den personen till en dålig förälder?
Enligt mig så är svaret solklart ett nej.
Jag blir däremot rädd för vad detta kan vara starten för.
Erfarenhet av att låta känslorna ta överhand hos godhetsdyrkarna kan nämligen kopplas bakåt i tiden till en viss fuhrer.. ni vet han som började sortera människor utefter vissa kriterier.
svt.se

Socialdemokraternas kvinnoförbund - bara det borde visa på deras syn av jämlikhet mellan könen.. varför har man ett kvinnoförbund om alla är lika mycket värda!? - anser att män som åker dit för att de köper sex, ska anmälas till socialtjänsten om de har barn.
En förälders misstag, som överhuvudtaget inte har med deras barn eller familj att göra, ska nu tvingas få hem socialtjänsten med frågor om barnets bästa.
Skämtar de eller?
På vilket sätt hjälps det tonåriga barnet av att det kommer vuxna människor med pekpinnar och säger vad som är rätt och fel angående sex!?
Jag tänker nämligen precis tvärtom.
Jag tror det är bra att familjen hålls utanför sådana här saker för om det finns någon form av förnuft i den som köper, så får de en tankeställare bara de blir tagna av polisen.
Det behövs inte göras värre än vad det är.

Enligt mig är det även så, att det du inte vet, det har du faktiskt inte ont av.
Kan inte barnen få ha en bild av sin förälder?
Det där köpet kanske gör att föräldern faktiskt blir en ännu bättre förälder, för vem skulle jag vara att döma andra människor och vilka val de gör?
Alla ska få leva sitt liv.
Barn ska inte behöva blandas i vuxnas bekymmer.

Tillbaka till den där fuhrerns tankar.. om vi nu ska anmäla alla sexköpare till socialtjänsten.
Ska det verkligen stanna där?
För var nu väldigt medveten att om den ene föräldern mördar den andra föräldern, så tvingas ändå barnen att hälsa på pappa/mamma i fängelset. Det anses nämligen vara deras rätt.
Då arbetar socialtjänsten för att umgänget ska fungera, då det anses vara barnets bästa.
Skjutningarna runt om i Sverige?
Genererar det alltid en anmälan och hjälper det?

Om jag som lärare eller privatperson skulle anmäla någon vars barn uppenbarligen far illa, då händer med största sannolikhet ingenting.
Ska då socialtjänsten få ännu mer att göra?
Min uppfattning är nämligen inte att dåliga val och handlingar behöver ha med allt annat att göra.
Hitler ska ha varit en duktig konstnär. Det betyder inte att han var en bra person.
Och ska vi börja kolla på personliga val i livet, så finns det väldigt många människor inom olika partier som absolut borde få en anmälan på direkten.
Jag anser att något är fel om man röstar på miljöpartiet.. ska då alla som gjort detta mycket märkliga val anmälas till soc?
Så du håller på datorspel på din fritid?
Då är du nog spelmissbrukare och bör anmälas.
Musiker brukar dricka och droga - bara anmäl dem!
Moraltanter borde tänka mer på hur de själv beter sig än att jaga godhetslikes.

Låt polisen göra det de ska och sluta använda barn som slagträn för att jaga vuxna.
Jag vill absolut INTE koppla samman sexköp med en anmälan till socialtjänsten.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/debatt-ska-sexkop-leda-till-orosanmalan
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/hor-polisen-om-orosanmalningar-jag-ar-forvanad-att-inte-fler-gor-det
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/debatt-ska-sexkop-leda-till-orosanmalan