lördag 11 juli 2020

När total idioti och rädsla får styra.

Riv statyer!
Byt ut alla symboler och leta fel.
Har verkligen inte organisationer och föreningar bättre saker för sig?
Enligt mig är det nämligen en liten skara människor som driver dessa frågor.
En liten skara vänstermänniskor som är rädda för att inte falla tyckarna i smaken och istället för att då ifrågasätta, så apar man efter. Man jämkar med.
svt.se

Idrott.
Min akilleshäl.
Jag har verkligen ingen aning om någonting.
Självklart vill jag att det ska gå bra för hembygdens Mjällby AIF eller basebollen, men i min värld finns det inte plats för sport.
Den sista veckan har jag däremot läst om Elise Ottesen-Jensen, Karl XI, Axel von Fersen (min favorit sedan barndomen!), lyssnat om drottning Zenobia, studerat Roosevelts liv, Katarina Jagellonica och sedan väldigt mycket Napoleon.
Utöver det mycket pedagogik då jag håller på att läsa in höstens litteratur i min utbildning.
Jag brinner verkligen för detta!
Vilken färg ett fotbollslag har eller vilka som spelar när, det är för mig helt ovidkommande.
Jag har börjat träna ett par dagar i veckan, när jag kan, och det fungerar för att jag faktiskt har börjat sova bättre. Mitt totala nollintresse av idrott har dock blivit bekräftat då en gammal vän berättade att hans första minne av mig var från en uteservering i Malmö där vi satt och drack. Detta är ungefär femton-tjugo år sedan.
Efter en timme hade jag frågat varför alla var gulklädda.
Det var tydligen något EM eller VM. Något tjafs som jag inte kan något om.
Jag hade missat det.

Det finns tydligen ett hockeylag som heter Frölunda.
De har tydligen en indian som symbol och nu diskuteras det tydligen om den ska tas bort.
Den kan ju kränka någon.
Helt ärligt?
Har de frågat någon urinvånare som nuförtiden kallas för indian, om de är kränkta över att pryda ett hockeylags tröjor?
För mig är det nämligen absurt att göra människor till offer!
Det hade varit en sak om dessa människor hade samlats och begärt att det skulle ändras, men precis som vanligt så har någon vänstermänniska kidnappat åsikten och kräver sedan förändring.
På vilket sätt kan en indian som symbol vara kränkande?

Jag vet att något lag har en örn som symbol.
Känner sig alla andra fåglar kränkta då?
Hur ska man blidka det?
Världen är totalt uppochnervänd och det känns som en liten grupp människor styr hur åsikterna ska se ut. Har de verkligen inget annat att engagera sig i?

Som jag ser det, är det en liten rädd massa som sitter och tänker att en symbol ska tas bort. Anledningen är inte att de egentligen tycker det, utan att de är rädda för mobben som kan komma. Ryggradslösa amöbor som inte kan stå upp för något.
Ett hockeylag är ingen politisk symbol!
Låt Frölunda ha sin indian!

https://www.svt.se/sport/ishockey/lundqvist-vill-behalla-indianen-i-frolunda