tisdag 7 juli 2020

Kan räkna upp till hundra..

IQ.
Strandens Romeo i rosa tanga?
Någon som räkna upp till hundra, kan sitt ABC och någon man beundrar.
Uggla har så rätt i sin text och trots att sången i sig själv har tiotalet år på nacken så var han väldigt före sin tid. Kan inte tugga bubbelgum och gå på en gång.
Idag har dessa bytts ut mot tjejer med ankläppar, fakebröst och märkeskläder som gör reklam för något läppstift eller något gulligt hemmatips.
Aron Flams kanal på Youtube.

Jag har aldrig varit där.
Aldrig passat in.
Jag beundrar nämligen just den där delen; IQ.
Man kan ha IQ på flera olika sätt.
Många har det genom sitt sociala sätt, saker man minns eller konkret i praktiska saker.
Det bedöms säkerligen som olika saker men jag tänker det så.
IQ för mig, det är att lyssna på avsnittet nedan.
Jag vet att det är väääääldigt långt.
Jag vet att de första fem minutrarna innebär ett stort frågetecken för om det är på skämt eller inte, men sedan drar det igång. Aron Flam inleder med att totalt sänka BLM-rörelsen.
Han drar upp dess rötter och vad rörelsen innebär.
Vänsterfolk som uppmanar till våld.
Som har inskrivet att människor inte är lika mycket värda.

Därefter, efter cirka en halvtimme, dönar Bard in och är sig själv.
Hans namn skulle kunna förkortas med just IQ för den intelligens han besitter är det få som gör i detta landet. Han är dessutom orädd och för mig innebär det en av de viktigaste beståndsdelarna i den så kallade demokrati vi lever i.
En demokrati som styrs av media och politiker som är så rädda för att bli av med sin egen position att man säljer sig själv för lite tid till vid makten.
Sakfrågan är inte längre huvudfrågan, utan maktfaktorn och inkomsten styr allt tyckande.

Bard berättar om sin syn på människor, metoo, BLM och vem som är rasist.
Jag lyssnar i över en timme och förundras över att han orkar, att han ens står ut med alla de människor som styrs av just pengar, ankläppar och smink.
Människor som är en maktfaktor i samhället, som man refererar till och anser åsikten viktig, när man istället totalt skiter i dem som man borde engagera sig i.

Jag gillade Bard innan men efter detta, så förundras jag över att han inte har blivit helgonförklarad. Hans åsikt borde man nämligen lyssna till för han kan verkligen med sakliga argument, och en hel del ironi, berätta om verkligheten.
Den som många av oss ser, men som de som borde se ofta blundar för.
Har du en stund över?
Lyssna på länken nedan.
En kort sammanfattning av den blir just IQ.
Jag beundrar smarta människor.
Oavsett om de är feministkvinnor eller medelålders vita män.

https://www.youtube.com/watch?v=XphBSMDYdak
Alexander Bard "Predikar!"