tisdag 21 juli 2020

Öga för öga..

Vissa saker får man inte ens uttala, men jag har full förståelse om denna flickas familj gör sig olyckliga på barnets förövare.
Jag tror inte på öga för öga, men när jag läser och ser hur det svenska rättsystemet fungerar så blir jag bara arg. Hur är man funtad om man våldtar ett barn!?

Det finns två saker som stör mig extra mycket.
Det ena är det faktum att svensk "vanlig" media skyddar förövaren.
Flashback må inte vara det bästa i världen men ibland är det rätt skönt med ett ställe som låter människor lägga upp länkar och diskutera - även om det oftast är högst opassande.
Gärningsmannens namn, personnummer och tidigare domar finns med, för det är just det.
Denna pedofilen har varit verksam tidigare.
svt.se

Denna man, som blev svensk medborgare 2014, klarar sig från utvisning på just den grunden. Han är svensk medborgare. Vad har han då lärt sig av Sverige sedan han kom hit?
Uppenbarligen är han relativt duktig på vårt språk då han arbetat som tolk.
Helt klart är dock att han inte förstått någonting om hur vi ser på vuxna som har sex med barn.

Nioåringen slogs blodig, drogs in i ett buskage under knivhot och våldtogs.
Elva års fängelse. Eller hur.
En pedofil.
Det enda jag kan hoppas på är att karma sköter sitt.

Var detta då första gången?
Nej. Han har tidigare gjort en liknande sak med en tolvårig flicka, när hon stod och väntade på bussen vid sju på morgonen. Då fick han ett år och nio månader.
I domen, som jag har länkat nederst - för allt finns på nätet - så bedöms han vara personligt lämplig att göra samhällstjänst och genomgå ett behandlingsprogram om relation och samlevnad.
Han hann alltså ut, sedan våldtog han en nioåring.
De som då dömde honom, känner de sig nöjda?

Enligt mig så är ett medborgarskap något man ska förtjäna och inte något man ska få.
Det bör dessutom vara prövotid på minst fem år.
Minsta lilla prick så ska det dras tillbaka och med ett indraget medborgarskap ska alla bidrag försvinna. Det är för mig absurt att vårt land skickar ut människor som sköter sig och arbetar, när det finns sådana här praktexempel på människor som ingen - och jag är rätt säker på att jag kan beskriva det så: ingen - vill ha i Sverige.
Jag tror inte ens människor från det egna hemlandet vill det för personer som denne mannen, gör att alla andra från hans land döms efter samma mått fast att de förmodligen aldrig kommer göra någonting. Usch!

Stackars barn. Tänk att inte ens våga gå till skolan själv.
Fruktansvärt.
Värst av allt är att det kunde ha slutat redan 2017, men då ansågs han lämplig.. pluttinutt.
Av alla brott, så är brotten mot barn värst.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/valdtog-nioaring-doms-till-elva-ars-fangelse
https://www.docdroid.net/JXXQoIb/norrkopings-tr-b-1262-17-aktbil-67-dom-ahmed-mahamoud-kopia-av-pdf#page=2
https://www.flashback.org/t3138224p5