söndag 19 juli 2020

Klassfest hos ynkryggarna.

Min kropp - mitt beslut.
Vill jag inte leva mer, så måste jag själv få se över det.
För många förknippas detta med mord.
För mig förknippas det med den yttersta viljan av självständighet.
JAG bestämmer över MITT liv.

För mig, som är väldigt liberal i detta, så är detta inte ens en diskussionspunkt.
Jag anser att det borde vara en självklarhet att varje person själv bestämmer över vad de vill göra. Om det sedan gäller aktiv dödshjälp, sexförsäljning eller droger så tänker jag likadant.
Mitt liv, mitt val.
fokus.se

Aktiv dödshjälp diskuteras nu sedan en läkare har hjälpt en äldre man att avsluta denna stunden på jorden. Vissa anser på fullt allvar att han är en mördare, trots att mannen själv önskade det.
Jag anser istället att han är en räddande ängel.

Min skräck är att får sitta som ett kolli, men klar i huvudet. Jag vill inte det.
Om det då blir så att jag inte själv kan avsluta det, så måste jag ha hjälp.
De flesta vill ju trots allt inte hjälpa till, varpå jag anser det vara perfekt med en läkare som kan skriva ut en tablett eller hjälpa till att ta en spruta. De kunde bara delat ut sprutan annars.

Detta har resulterat i att varje parti nu är tillfrågade.
Några få vill utreda, men ingen vågar ställa sig positiva.
Utredningar hit och dit!
Vad är det de gör för våra skattepengar!?
Jag vet att detta är en laddad fråga, men jag vet också att jag lyckades få fler med mig i mitt förra parti för detta var en av frågorna jag ständigt skickade in.
Jag vill att det ska bli lagligt med aktiv dödshjälp i Sverige.

Och där var vi framme vid ynkryggarna.
Tänk, för så ser "demokratin" ut i partiet jag förespråkade.
Efter många om och men, mot ledningens vilja, fick jag igenom en motion om att Sverige skulle arbeta för detta. Resultatet blev.. noll. Toppen tyckte inte det var ok och därmed så lades det ner. Toppstyrning deluxe. Din åsikt är bara värt någonting om du följer strömmen.
Det är också därför som andra partier syns.
Människor tröttnar på att alltid minifieras och moderaterna var experter på det.
Hoppa på kommando, simma medströms och var slö, slapp och likgiltig, så får du ett toppjobb.

Jag anser inte att en läkare ska bli tvingad att utföra det som för den kunde kallats för mord, men de kan tillhandahålla sprutor så att det blir så enkelt som möjligt för den som inte vill leva längre.
Det hade varit betydligt bättre för alla än att dessa hoppar framför ett tåg eller frontar en lastbil.

Jag kan inte ens se ett bekymmer med detta, då det inte är så att någon ska tvingas.
Vi ska bara låta alla få välja själv.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/flera-partier-utreder-fragan-om-dodshjalp