fredag 10 juli 2020

Någonting som inte fanns förut.

Femton år och rätt ny i livet. Skolan skickade mig på en ungdomskonferens där viktiga frågor skulle diskuteras. Jag minns inte vad som diskuterades men där fanns alla partier i Sveriges riksdag representerade och moderatkillen var väldigt trevlig.
Jag hade redan tidigare engagerat mig och jobbade redan då så valet var rätt lätt.
Den eufori jag kände de första åren i det partiet, det känner jag igen.

Igår var det en diskussion mellan Alexander Bard och Lena Malmberg i Medborgerlig Samling, MED. Jag har länkat det nederst för er som vill lyssna.
Min känsla, ju mer jag läser och desto mer jag lyssnar, är att jag äntligen har hittat hem.
Jag var inte ensam!
Det fanns massvis med människor som kände som jag och de har tillsammans bildat det parti som kallas för MED.
Ett parti där politiken och sakfrågan är centrum - inte politiska löner och egna bedrifter.
Ett parti som tror på det de gör!
Ett parti med människor som är så oerhört drivna att jag kom in i ett likadant system som jag själv byggde till mitt förra parti, men här är det version 7.0.
En hel struktur finns redan på plats och det enda problemet jag kan se med mitt nya parti, är att samla alla kloka tankar och idéer på ett kortfattat sätt, för där är bekymret.
Idéerna och tankarna är så många att man måste korta ner det, till skillnad från som jag var van vid - att man ska hitta saker att engagera sig i.
Här väljer vi!

Bard är förmodligen en av Sveriges smartaste människor och att höra honom diskutera sak på sak, är så stimulerande. En människa med värderingarna på rätt ställe och jag kan inget annat än att hålla med. Han sänker svenska utbildningar och menar att det skrivs saker för skrivandets skull, inte för att man behöver det. Jag kan räcka upp handen på att det är rätt.
Jag går nämligen själv en sådan utbildning just nu.
Jag skriver saker för att jag ska, inte för att jag förstår varför.

Redan för tre år sedan såg jag i tidningen att ett nytt parti hade kommit till Blekinge och jag var då inne och läste på. Jag minns att jag tyckte det jag läste var vettigt, men det är svårt att byta när man är mitt uppe i något. Diverse val gjorde att jag trodde jag skulle stå utanför all politik för all framtid. Så blev det inte och jag känner mig idag så lycklig över de val jag har gjort, som har tagit mig hit.

Medborgerlig samling är ett liberalkonservativt parti.
För den som känner till alla fina ord så låter det lite motsträvigt att säga så.
Grundtanken är att individen ska vara fri i så mycket som möjligt, och att staten ska hålla fast i det som är grunden av samhället. Allt måste fungera långsiktigt.
Som jag ser det är MED ett parti som påminner om det moderaterna var långt innan Alliansen eller decemberöverenskommelsen. Ett parti med människor som är trötta på ett Sverige som styrs av makt och pengar. Sakfrågorna har glömts bort.

Jag är för först gången på femton år med och gör något som på riktigt kan få avgörande betydelse för framtiden i Sverige. Ett parti som tror på sakfrågan och just DU är välkommen.
Gå in på hemsidan och läs eller hör av dig!
(https://www.medborgerligsamling.se/)
Alla får följa MED!

https://www.youtube.com/watch?v=Z7ECB-6uCBo&fbclid=IwAR1nmEnLcmlu9AEzN9vLBEy0yn3t-OtjUeHf2NHMaHiJyBX0wwGCfabh-P4