söndag 5 juli 2020

När det brinner i knutarna.

Jag är kommunist i själen.
Alla ska självklart ha lika.. eller?
På ett sätt anser jag att det är så.
På ett annat så bör det löna sig att arbeta.
Någonstans måste dock gränsen gå.

50 000 kronor är inte mycket pengar i dagens Sverige.
svt.se
Det är dock så, enligt mig, att om man har en miljoninkomst i vanliga fall.. då klarar man sig utan 50 000 kronor. Jag kommer därför ägna detta inlägg åt att hänvisa till det man kan göra:
Lyssna på de musiker som förtjänar det!

Tommy Körberg stack ut och Nanne backade.
Vill ni ge dessa musiker stöd?
Lyssna på dem på Spotify.
Låt musiken göra sig hörd och på samma sätt kan man lätt bojkotta den artist som anser sig vara mer värd än många andra.
Det är visserligen så att dessa människor har arbetat sig till detta själv och det förstår jag. Du ska ha en inkomst efter hur mycket du har fått arbeta. Dock måste det finnas en gräns och när ditt bolag plockar ut miljonvinster varje år, då anser jag det vara fel att du får en bonus på 50 000 kronor. Detta sker nämligen samtidigt som människor i vården går på knäna.
Du får detta från alla andras skatteintäkter.
Samtidigt som människor ligger sjuka och de som behöver vård inte får det för att ett virus har tagit sig in.

Ok, du kan inte ha några konserter eller medverka i några program just nu?
Du får ett inkomstbortfall för det.
Ja. Jag förstår att det känns i plånboken för plötsligt hamnar ni på en normal lön.
Ni kan bara förlita er på de pengar ni redan har och de pengar som ni får på reklam och intäkter från exempelvis Spotify.
Det finns dock de som har det mycket värre varpå bidraget till er känns som ett hån.

Jag uppmanar alla att ägna dagen åt Tommy Körberg och jag rekommenderar Fattig bonddräng. Han gör den helt magisk!
I detta avseende blir jag kommunist.
Det "stöd" dessa artister plockar ut kan göra stor nytta någon annanstans.

https://www.svt.se/kultur/debatten-om-krisstod-detta-har-hant