lördag 15 augusti 2020

Viktigt?

Kycklingar har mördats!
De har klämt i en dörr och sedan slagits ihjäl.
Djurrättstjofräs a la någon har smygfilmat och sett detta fruktansvärda!
Nu ska det kanske anmälas men risken är att det tar ett helt år för polisen att utreda det.
svt.se
Skandal!

Helt ärligt.
De flesta människor får precis som jag rysningar av att människor beter sig fel mot djur.
Jag tycker det är hemskt att man gör såhär.
MEN.
Djurrättstjofräsare, ni vet att om det sköts ett barn på öppen gata förra veckan?
Vet ni vad en våldtäkt är?
Det drabbar också barn.
För mig är det en självklarhet att polisens resurser, de som faktiskt finns, läggs på att utreda brott mot människor och då främst mot barn.
Med det menar jag inte att det är ok att döda djur på ett ohumant sätt, utan jag menar bara att jag värderar människoliv högre än djurs.
Det känns kanske fel men så ser jag på det.

Härom veckan, när jag körde till Kristianstad så satt det en tjej med ett stort objektiv jämte Scan. Svartklädd, med rakat huvud och en kamera som kostar strax över 10 000 kronor så zoomades varenda chaufför in för att fotas.
Detta skedde genom stängslet.
För mig blir detta absurt.
Dessa människor sköter sitt arbete, som är till för att vi ska få mat varje dag.

Tänk om de som lägger så mycket tid på att "skydda" djur, hade lagt lika mycket energi på utsatta barn. Då hade jag hyllat dem.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/fallet-nedprioriterat-kan-ta-ett-ar-att-utreda
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/honor-plagades-till-dods-hos-sveriges-storsta-aggleverantor