lördag 1 februari 2020

I bristen på annat att skriva..

Världens undergång är här!
Coronaviruset sprider sig och nu finns det till och med fall i Sverige!
Människor dör i hela världen!
svt.se

Jag blir så sjukt trött på den skrämselpropaganda som media är en del i att sprida.
Coronaviruset. Ett mellanting på sars och vanlig influensa.
Så länge du inte är i en riskgrupp så behöver du inte ens bry dig.
Munskydden säljs slut trots att de inte gör någon nytta.
Faktaresistensen är bedrövlig.

Varje sekund dör det två personer.
4,3 personer föds under samma tid.
Detta är alltså standardförfarandet och inget som någon bryr sig om.
Hysterin som media sprider runt sig är totalt sinneslös.
Samma sak sker med miljön och miljöhotet, klimatet och plasten.
Vi kommer alla dö!
Det gör vi oavsett vad plastkassen kostar eller om coronaviruset sprider sig.

Sars, mers, svininfluensan.
Media jagade upp detta till ett inferno och massvaccinationen blev ett faktum.
Jag vägrade vaccinera mig och fick onda ögat av många.
Min uppfattning, trots att jag är rädd för väldigt mycket, var dock att det är farligare att ta ett otestat vaccin än att få svininfluensan som inte har någon större dödlighet.
Resultatet minns de flesta.
Narkolepsi blev plötsligt ett begrepp.

Sunt förnuft. Det är enligt mig det viktigaste.
Man kanske inte behöver gå runt och dela blod med människor, slicka på dem som passerar eller hosta andra i ansiktet, men annars är det lugnt. Varför överdriva?
Om media ville vara "nyttig" så kunde de verkligen skrivit om fasorna med multiresistens, vikten av organdonationer och Tobiasregistret men nej.. det är inte lika kul.
Vi jagar upp folk över saker de inte behöver vara rädda för istället!
Media borde se över sin roll i saker.

Corona är för mig en god ölsort och det kommer så förbli.
Masshysterin kan media själv ägna sig åt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/coronaviruset-bekraftat-i-jonkoping
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/chatta-med-folkhalsomyndighetens-statsepidemiolog-stall-dina-fragor