fredag 14 februari 2020

Sanningen i vitögat.

Att vara obekväm och sedan inte backa, det är inte lätt för alla andra.
Människor som står på rad, hyllar det som är och aldrig ifrågasätter, de mår säkert bra i detta. De kommer dock aldrig att förändra något på denna planeten.
Jag har under hela min politiskt aktiva tid flera gånger visat att sakfrågan är den viktigaste för mig.
Jag står upp för de förslag som är bra, oavsett vem som råkar lägga dem.
gp.se

Socialdemokraten Ann-Sofie Hermansson.
Jag känner henne inte alls.
Jag läser bara vad som står i media, men min bild står klar för jag har sett det så många gånger tidigare. En person, en kvinna, som säger vad hon tycker och sedan står för det.
Hon har inte backat eller varit rädd för dem som förväntar sig rädsla och respekt.
Hon har gått sin egen väg.

Hermansson sattes dit på de sätt de kunde.
Partikamraterna tvingade bort henne från sin post då hon blev "obekväm".
Hon vägrade sätta sig åt sidan för ett gäng vänsterextremister och det blev hennes fall.
Partikamraterna var nämligen för fega för att själv ta debatten så hon skickades fram och offrades sen. De och detta parti är nämligen inte ensamma om att göra såhär.
Stora likheter återfinns inom de flesta partier då det alltid finns dem som trampar ner andra för att själv ta sig upp. De som avsatte henne från gruppledarrollen ville med all sannolikhet ha platserna själv. Så brukar det nämligen fungera i denna bransch.

Det Hermansson protesterade mot var att kommunen skulle finansiera två muslimska extremister från att oemotsagda kommentera en film. Detta retade upp vänstergänget och för er som inte vet, är det enligt mig de som är värst. Det läggs nämligen en väldig energi på att trycka ner och prata ner andra. Man pratar gärna om både yttrandefrihet och kvinnans rätt men det gäller bara den egna friheten och inte alla andras. Hermansson hamnade i skottlinjen när hon inte bejakade det hon tidigare gjort - finansierat denna "konst". Hon vägrade låta skattebetalarna stå för notan av islamister som oemotsagda fick föra fram sin egen talan och hon kallade dem för just det: Extremister.
Då anmälde de henne för förtal.
Hon blev nu friad och det är det enda rätta om man ska värna yttrandefriheten.

De vänsterorienterade måste till slut inse att världen inte bara ska ses ur deras synvinkel, utan från alla andras med. Stå på dig Ann-Sofie och dina partikamrater som inte ställde upp för dig, låt dem vara för de är inte värda det jobb du gör.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/nu-faller-domen-mot-ann-sofie-hermansson-s
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/idag-faller-domen-mot-hermansson