fredag 31 januari 2020

Framtidens lärarutbildning.

Dags att döda.
Agan är förbjuden sedan lång tid men agendan tar nu upp vapen istället.
I USA har de börjat utbilda lärare inom skytte.
Anledningen till detta är att antalet skolskyttar ständigt ökar vilket i sin tur gör att lärarna måste kunna försvar sig själv och sina elever.
För mig är detta en totalt skrämmande utveckling som inte är så långt borta även i Sverige.
svt.se

När jag gick i skolan hade man en utrymningsplan.
Den handlade och gör fortfarande, om var man samlas och hur man tar sig ut om det exempelvis börjar att brinna. En sund tanke för det kan ju ingen hjälpa.
Idag finns det även inrymningsplaner.
Det innebär att vuxna och barn ska veta hur de ska låsa runt sig och hålla sig inne om någon kommer och skjuter efter dem. Bär kniv.

Vad är det som händer!?
Som jag ser det finns det några stora bekymmer och trots att man egentligen ska vara tyst och inte kommentera något, så är det dags att alla börjar bryta isen.
Invandringen har varit katastrofal för Sverige.
Vi har låtit alla som vill, komma hit och bekymret har därmed blivit att vi inte riktigt vet vilka de är. Medborgerlig samling tog initiativ till en biometrisk räkning.
Det innebär att man genom exempelvis fingeravtryck ser över vilka som finns i Sverige.
SD plockade upp det och nu även KD. Det visar att förslaget är bra!
Det visar även att vi har samma syn på bekymret.

Genom att kontrollera vilka som finns i landet kan vi bli mer ordningssamma med bidrag. Vi kan utöver det ställa andra krav och stoppas bidragen som betalas ut varje månad kommer vi lättare åt de andra.
När detta har skett kan man börja gå på den som inte bidrar till vårt land.
Vi ska sätta krav!
De ska bidra som all andra och beter de sig inte så ska de inte befinna sig här.
När vi vet vilka som finns här, kan vi gå på den mängd människor som inte gör det de ska. Någonstans ska det bli exklusivt att få vara medborgare.

Det finns alla sorters människor som begår skolskjutningar, men jag tror den utsatthet som finns i vissa områden ökar på föraktet och hatet mot skolan vilket gör at detta händer.
Den enskilde är alltid ansvarig, men det finns yttre faktorer som kan påverka.

När jag var liten behövde jag inte låsa dörren.
Vem skulle gå hem till oss?
Den världen vill jag ha igen och jag tror inte att det sker genom lärare som börjar hantera vapen vid katedern.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/har-utbildas-larare-i-att-doda-skolskyttar
https://www.expressen.se/nyheter/kd-vill-ha-ny-folkrakning-for-att-avsloja-papperslosa-/?fbclid=IwAR0i0so6Bwcz4AiFGLwlRpdG9z9kKExN_5YX_MGyDslxGkLvN_Ki5MHarPw