onsdag 5 februari 2020

Jubelidioten Trump.

Två fel gör ett rätt?
Kasta sten när du sitter i glashus.
Man kan säga vad man vill om Donald Trump men jag brukar låta bli. Min erfarenhet är nämligen den att svensk media väldigt utstuderat väljer att publicera saker som går i den egna andan.
När någon säger något så brukar jag hänvisa till det som jag tycker är viktigast:
Trump är vald enligt sitt lands demokratiska system.
Bara respektera det.
svt.se

Trump har enligt människor skrivit fel.
Jag har googlat, läst igenom och läst igen.
Jag förstår dock ändå inte vad som är det stora bekymret.
Han har hyllat dem som vann i Super Bowl.
Tydligen ligger deras arena i granndelstaten men själva laget tillhör det andra.
Trump hänvisade enligt vissa till fel delstat.
Med som kommentator är då en före detta senator, som då ska vara en av de mest utvalda i USA, och kommenterar att Trump är en jubelidiot.

Den stora frågan i detta måste vara:
Varför i hela världen rullar detta upp som en förstasideartikel i svensk media?
Samtidigt finns det artiklar om att kvinnor i Victorias Secrets, som är ett stort underklädesföretag, känner sig kränkta och utsatta.
Vid sidan om här är bilder på showen som visades under Super Bowl.
Jag gillar både Shakira och Lopez så det stör mig inte.
Jag menar dock att svensk media silar mygg och sväljer elefanter.

Trump ska hängas ut för en petitess och bredvid görs det en artikel om sexismen inom ett underklädesföretag. Vad säger då svensk media om den stora showen?
Vilken del är bäst?
De lättklädda damerna?
Eller det faktum att Lopez är ensam med en massa män.
Hon har knappt några kläder på sig och tar sig i skrevet och visar rumpan. Inte nog med det så är kvinnorna som är med väldigt lättklädda. Rapparen går fram och spankar henne på scen.
(Showen är väldigt underhållande så se den gärna du med! Över 60 miljoner visningar på två dagar ljuger inte: https://www.youtube.com/watch?v=pILCn6VO_RU )
Ingen bryr sig.
MEN.. kanske någon är kränkt på Victorias Secrets.
Och Trump är en idiot.

Jag brukar alltid hänvisa till, för det är det första jag blir anklagad för, att jag hyllar Trump.
Nej, jag hade inte röstat på honom.
Jag hade inte röstat på någon i det amerikanska valet och nu ska det dra igång igen.
Jag är nämligen så oerhört emot dödsstraffet varpå det tänk som finns där är fel enligt mig.
Alla vill ha dödsstraffet!

Svensk media:
Vilket är egentligen värst?
Trumps tweet eller showen under samma tävling?
En av dem skriver ni mycket om och den andra inget.
Märkligt, ni som ska vara opartiska.

Tänk om vuxna människor bara helt enkelt kunde betett sig vuxet.

https://www.svt.se/sport/amerikansk-fotboll/donald-trumps-miss-gratulerade-fel-stat-till-super-bowl-titeln
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kansas_City_Chiefs
https://www.svt.se/kultur/lopez-och-shakira-hyllade-efter-sin-show
https://www.youtube.com/watch?v=pILCn6VO_RU