måndag 6 maj 2013

Pankbanken

sverigesradio.se
Jag blir så imponerad av människor som har en ide och sedan går efter den. Som gör verklighet av den! Speciellt imponerad är jag över när ungdomar gör det!

Pankbanken skapades, om jag har förstått det rätt, av Myra Granberg och Robin Holta för ett par år sedan. Två musikintresserade personer med egna ideer som de förverkligat.
Pankbanken är ett reggaeband som gör att ingen kan sitta still, det svänger!

Myra och Syster Sol har en hel del gemensamt med rösterna och musikgenren.

Jag älskar all sorts musik. Det finns ytterst få låtar jag absolut inte kan tänka mig att lyssna på men av någon anledning är reggae, rnb, hiphop och rap rätt starkt representerade även om det kanske inte är den genre jag först skulle påstå att jag tycker om. Jag lyssnar väldigt mycket på olika svenska artister som Taube och Vreeswijk men det blandas hej vilt. Viss musik gör att det är helt omöjligt att vara still och Pankbanken är en av dessa grupper. Några av de största låtar som gjorts enligt mig återfinns hos Eminem och Fugees.

Jag önskar Pankbanken all lycka och framgång de kan få!

http://www.nattstad.se/Pankbanken
http://www.youtube.com/watch?v=DC7xWidRrUk