fredag 29 november 2013

Välkommen till vackra Hällevik alla förälskade!

Asylboende sa tidningarna först. Bert Karlsson var ju mannen som skulle ta över och det visste ju alla hur han tänkte. Han har dock aldrig hymlat med vad han vill med någonting vid andra ställen han arrenderat och hans egen tystnad, förnekande av detta och berättelsen om hur förälskad han blivit i Hanöhus första gången han var där gjorde att det i mina ögon var tidningarna som spekulerade. Jag skrev i ett tidigare inlägg att media alltid gör såhär. Media vill sälja lösnummer och skriver vad som helst de tror ger mest pengar i kassan.
groupon.se
Bert säger nu själv att han vill göra Hanöhus till ett dejtinghotell.
Alltså, det kommer finnas ordentligt med aktivitet där och en väldigt massa positiv reklam till det han själv nämner som "det fantastiska läget och att det är ett snyggt hotell".
Hanöhus är på gång upp igen!

Hällevik kan liknas vid andra badorter med stark dragningskraft och Bert har nu tagit fasta på detta vilket jag tror kommer lägga ett stort lugn över vår lilla semesterort.
Jag är inte alltid så positivt inställd till semesterfirarna som har en förmåga att tro de äger hela kommunen men detta är en riktigt bra nyhet som kan generera jobb och ännu mer turism till vår fina lilla by. Hällevik som pärla kan nu utvecklas precis som den ska!
Hanöhus kommer förhoppningsvis bli en metropol igen!

Intressant i det hela är att jag fått massiv kritik från väldigt många personer när jag tyckte det var konstigt att politiker uttalat sig i en "OM-fråga". Hade Bert tänkt göra ett asylboende hade kommunen blivit överkörda. Vi hade i princip inte haft någonting att säga till om.
Jag anser inte att man bör uttala sig i omfrågor och det bör vara något de flesta förstår.

hotellbokning.se
OM det blir så. OM det blir si.
Media satte igång detta och jag hoppas de tar till sig när jag säger att de inte kan göra så.
En hel bygd har varit i uppror och många har haft åsikter både för och emot helt i onödan.
Jag har också tyckt och tänkt men har av ren erfarenhet inte uttalat mig öppet då det inte fanns något beslut taget eller någonting klart. Diskussionen med vänner och familj har dock funnits.

Skillnaden är nu att Bert själv berättar vad han tänker göra med hotellet.
Tack för att du gör Hällevik till en pärla igen! Och tusen tack Tonnie Rittstam som ger bygden denna chansen till ett uppsving. Min gissning är att du fått mycket kritik på grund av medias gissningar, helt i onödan när du egentligen skulle lyftas för möjligheten vi nu verkar få.

www.hanohus.se
http://www.expressen.se/kvp/bert-karlsson-vill-gora-hanohus-till-dejthotell/