tisdag 22 april 2014

Gay.. flata, bög?

Vad är människors problem!?
Jag blir så fruktansvärt irriterad!

"Röd och gul och vit och svart, gör detsamma har han sagt. Jesus älskar alla barnen på vår jord."

Ok, om du inte tror på Jesus eller Gud. Du kanske är ateist eller tillhör en annan tro.
Du kanske väljer att leva ditt liv med en man, trots att du är en man. Eller en kvinna.
Det är i Sverige bara lagligt att leva med en person men om du nu lever med mer än en.
Om du bestämmer dig för att måla ditt hus prickigt.
SO WHAT!?
Jag kunde inte bry mig mindre.

Vad har hänt med "Sköt dig själv och skit i andra"?
Ok, någon annan väljer att leva sitt liv med en annan man.
darkmoon.me
Min tanke i det hela är "Så roligt för dem att de har hittat varandra" för jag tror inte att människan är gjord för att leva ensam. Vi ska vara två. Oavsett vilket kön det råkar vara på dem som lever ihop. De lever inte med mig och stör inte mig vilket betyder att de får göra precis som de vill.
Varför kan inte bara andra människor vara lyckliga för deras skull?
Detta par, som består av två män, har vid upprepade tillfällen inte bara blivit trakasserade, utan även misshandlade. Andra människor söker alltså aktivt upp dem för att slå dem.
Polisen utreder nu om det är ett hatbrott. OM.
Vad skulle det annars vara?

Jag har tidigare skrivit om att jag tycker straffsatserna i Sverige ska bli högre. Detta är en typisk sak som straffen skulle bli betydligt hårdare på. När någon utsätts för hot på grund av vem de älskar går mina tankar tillbaka till stenåldern och religioner där det fortfarande inte är ok. Till de länder i Afrika som på nytt har infört förbud mot homosexualitet.
Varför?
Vad gör dessa människor mot alla andra?
Ingenting.

Kärlek är något fint även om jag inte tycker det bör visas för öppet och med det menar jag att jag personligen inte anser att man ska sitta och hångla framför andra människor, vid matbordet eller i soffan när man ser en film när andra finns runtomkring. Det hör ungdomen, knappt, till men sen måste man visa hänsyn till andra. Man behöver inte visa hela världen att man är tillsammans.
Om kärleken är mellan två män, två kvinnor eller en av varje spelar mig ingen roll.
Det spelar mig ingen roll vilka religioner eller vilken stadsdel de kommer från och alla som tänker på något annat sätt är för mig stenåldern.
Jag är fullt medveten om att många människor inte tycker om detta med homosexualitet och det är helt ok även det för mig men när man går från att inte tycka om någonting till att attackera människor som väljer att leva i ett homosexuellt förhållande har man allvarliga problem och bör spärras in.
Tänk om exakt alla hade varit stöpta i samma form, fy.
Jag hade aldrig stått ut med mig själv.
Stå på er Roy och Håkan!

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/homosexuellt-par-utsatta-for-misshandel-igen