onsdag 16 april 2014

Vänsterextremister inför rätten.

Va!?
Hittar de verkligen på saker de inte får?
Vänsterextremister?
Följer man det normala nyhetsflödet vet man att det inte hör till vanligheten att någon på vänsterkanten hängs ut och funderar man över vad som hände med alla som antogs ha skrivit kommentarer (som jag inte försvarar för de var idiotiska) för dem på högerkanten, som sedan hängdes ut med namn och bild utan att ha blivit dömda, är detta konstigt.

En grupp vänsterextremister tillhörande Revolutionära Fronten, RF, har misshandlat, klottrat och förstört livet för andra människor. Inte vilka som helst utan de människor de anser har helt fel, de högerextrema. Det har inte hänt en gång utan en hel hög med gånger.

stadsmissionen.org
Ändå finns varken namn eller bild med.
Det är säkert synd om dem på något sätt. De kanske hade en dålig barndom?

En extrem grupp gentemot en annan. Vad är då värst?
För mig är det samma skräp oavsett vilka sidan av politiken du står för.
I min värld kunde de lika gärna varit med här eller i en supporterklubb, de har inte kapacitet att tänka längre än näsan räcker någon av dem.
Det jag stör mig mest på är medias uppmärksamhet av dessa olika grupper i gemen.
Det görs skillnad på vänster och höger och den sista veckans rapportering är ett understrykande bevis på det hela. Nu är det vänsterextremister som misshandlat nazister. Fruktansvärt!
Lika fruktansvärt som när nazister ger sig på vänsterextremister.
Skillnaden är gissningsvis, minst, ett tiotal artiklar i de större tidningarna.
Jag betvivlar att de som råkat ut för dessa människor får en hyllningskonsert som gottgörelse.

Det pratas alltid om att människor är lika mycket värda. Ja, det är de för mig.
Är de det för dig?
Min uppfattning är väldigt tydlig att media inte känner så och grunden för det lär vara den starka koppling till vänsterkanten som finns hos journalister.

Jag vet inte om det är jag som är udda som anser att alla människor faktiskt är lika värda och står för det. Det är en självklarhet. Jag försvarar ingen av sidorna och förstår inte hur någon som kan räkna sig som människa kan få för sig att gå ut och misshandla den person som inte tycker likadant.
Skulle jag någon gång börja tvivla är det förmodligen någon av dessa grupper som skulle få mig till det.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/svtsormland/atal-mot-vansterextremister