måndag 5 maj 2014

Tacka vet jag LO!

Sätt ner foten säger Karl-Petter som är ordförande för LO.
Han vill att kvinnor från och med nu ska kvoteras in i styrelser.
Han som man tycker det.
Jag som kvinna tycker det inte.

shortcut.nu
LOs ordförande ska försöka hjälpa kvinnor in i styrelser för han anser inte att de klarar det själv. Väldigt förtroendeingivande. Verkligen.
Alla kvinnor behöver verkligen en man som kan hjälpa dem framåt i livet.
Någon som tar dem på allvar.
Han är garanterat feminist med vilket för mig innebär ett löjligt ord för något som alla, enligt många, borde vara. Jag kommer aldrig ta till mig detta ord som för mig förespråkar vänsterns tänk om att kvinnor måste gå till någon slags kamp för att komma fram.

Jag tycker det ska vara lika lön för lika arbete. Självklart.
Det bör också vara så att alla människor ska behandlas lika oavsett vilka de är.
Anser LO att alla behandlas lika om kvinnor ska särfördelas?
Även om det i detta fall ska vara åt det positiva hållet, antar jag.

Det pratas vett och brett om solidaritet och att alla människor har lika värde. (Inte om de är rasister)
Varför kämpar då inte LO, som ska stå för de svaga... (vi kvinnor uppenbarligen) för att göra alla ansökningar blanka från sådan information?
Tänk om en ansökan till ett jobb varken innehöll namn, ålder eller etnicitet utan endast riktade in sig på kunskapen och erfarenheten. Skulle inte det främja alla?
Som man hade jag blivit oerhört kränkt av detta och som kvinna blir jag mest irriterad över att någon anser att vi ska särfördela könen. Karl-Petter är med detta en sexist för de vill skilja på könen.

Jag vill att det ska vara lika mellan alla, oavsett en sådan sak som kön.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/lo-kraver-kvotering