lördag 23 augusti 2014

Bara en tårta?

Hägglund blev tårtad.
Det kunde lika gärna varit någon annan.
Det kunde lika gärna varit NÅGOT annat.

Länken nederst tar upp alla de som har tårtats i Sverige och jag tycker det är totalt fruktansvärt för vår demokrati att detta kan hända. Utrikesminister Anna Lind mördades för snart elva år sedan, men det kunde också lika gärna ha varit en tårta.
Precis på samma sätt kunde det varit något annat än en tårta denna gång.
sydsvenskan.se
Hade jag fått bestämma hade straffet för detta höjts betydligt då det sätter något av det viktigaste vi har i Sverige ur spel. Om förtroendevalda inte kan vara ute bland andra människor utan risk för sitt liv, hur ska de då våga ut?
Hur ska någon våga tycka?
Det går inte och jag tror många med mig blir upprörda över detta.

Mitt intresse är politik och har varit i många år men hade någon tvingat mig att välja mellan familjen och politiken är valet väldigt enkelt. Barnen går före allt och jag hade gjort vad som helst för dem.

Oavsett vad man tycker om andra människors åsikter så måste man respektera dem.
Jag håller tummarna för att detta aldrig kommer hända igen.
Det finns så mycket viktigare saker att ägna sin tid åt än att kasta tårtor efter andra människor.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/goran-hagglund-tartad
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2462596-tartningar-vanligt-i-sverige