måndag 18 augusti 2014

Alltid barnen som drabbas värst.

Gör en insats!

Iphone, Ipad, andra mobiler, 100 tevekanaler, kläder i överflöd, leksaker och skulle du inte orka göra en middag så beställ en pizza. Det finns inga gränser här. Trots det gnäller väldigt många människor över i princip allting. Det finns alltid någonting att gnälla över.
På andra delar av jorden svälter människor ihjäl.
Barn dör av en enda anledning; de får ingen mat.
svt.se

Jag är allt annat än kommunist och tycker att alla ska göra sig förtjänta av det de får.
Det finns dock alltid ett undantag: Barnen.
Barnen kan inte hjälpa att de finns till och de kan inte påverka sin situation.

De flesta människor vill hjälpa de som har det sämre och så även jag.
Sverige är väldigt duktiga med att slå sig för bröstet och högljutt berätta hur fantastiskt duktiga vi är som tar hit människor. Hur många asylsökande vi har.
Faktum är dock, att de barn vi ser på bilder från länder utsatta av krig eller svält, aldrig får chansen att komma hit. Oavsett hur många som kommer hit är min övertygelse att de svagaste och minsta, vilket till stora delar är barnen, inte får möjligheten att komma till vårt fina land.
De behöver hjälp där de befinner sig för att få en chans att överleva.
Dessa barn har aldrig gjort någon något, ge dem en chans.
Jag önskar att jag hade kunnat ta med dem hem allihop.

Skänk en peng, vilken summa som helst, för att hjälpa de barn som lever under gränsen för vad de kommer överleva i längden.
Tänk på Unicef eller UNHCR!

http://unicef.se/stod-oss
http://sverigeforunhcr.se/stod-oss

http://www.svt.se/nyheter/varlden/unicef-mer-an-halften-av-pengarna-saknas