fredag 3 oktober 2014

Ett nytt dyrt Sverige.

Industrin förfäras. Fridolin och Romson ler över den makt de fått.
Inget totalt stopp på pappret men så pass försvårande omständigheter att det blir svårt för kärnkraften att leva vidare.

Varje dag kommer nyheten: "S och Mp är överens om XX".
ronnyfriman.com
Jag kunde skrivit att väljarna valt detta men det är ju inte riktigt så. Många röstade på socialdemokraterna, färre på miljöpartiet. Trots det har de en sådan makt över det som händer i svensk politik nu. Fler röstade på de andra partierna och jag hoppas verkligen att deras förslag inte kommer att gå igenom.

S och Mp vill nu försvåra för våra svenska industrier att överleva.
Miljöpartiet hänvisar till att den största delen av Sveriges befolkning vill ta bort kärnkraften.
Jo, det vill jag med. När det finns andra, bra alternativ.
I dagsläget finns inte det och jag tycker det är mycket märkligt om vi ska räkna på detta sätt. På frågan: Vill du att kärnkraften ska bort?
Jag hade svarat ja, självklart.  NÄR det finns ett vettigt alternativ.
Romson hänvisar till över trettio år gamla omröstningar, svenskarna vill ta bort kärnkraften!

Genomförs deras beslut kommer elen bli betydligt dyrare, dyrare än vad den annars är.
Utöver det kommer det bli massarbetslöshet trots att vi är på väg upp ur en lågkonjunktur. Alla de människor som idag jobbar inom industrin kommer få problem då industrierna med all sannolikhet kommer flytta utanför Sverige.

Vad händer då när det bli kallt?
Ska vi införa "Earth Hour" tre dagar i veckan?
För vi kommer behöva spara in på den el som finns kvar.

Jag är mycket förvånad över hur mp kan får styra så mycket som de gör. De är ett hot för alla människor som inte är beredda att backa tiden och börja leva som amishfolket.
Romson själv, hon som berättar vad viktig miljön är, kör själv en stor oljedriven båt.
Det är det här med att leva som man gör.
Varför ska alla övriga människor i Sverige tvingas leva efter henne och Fridolins krav men inte de själv? Så fel om ni frågar mig.
Måtte deras förslag bli nerröstade.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/bjorklund-energiuppgorelsen-en-hardsmalta