onsdag 29 oktober 2014

Heder åt drottning Silvia!

Jag älskar kungahuset och skäms inte för det.
Jag är stolt över vår monarki och tycker att de sköter sitt arbete oerhört bra.
Att de inte ska ta ställning till olika partier kan jag se både som för och nackdelar men att drottningen vägrade ta emot detta pris anser jag vara väldigt bra.
Jag har inget högt tänk för de som är abortmotståndare.

kungahuset.se
Självklart är det så, att det finns grader i helvetet.
Jag är inte för abort och tycker att människor borde tänka till innan, men jag vill absolut inte ändra på de lagar som finns i Sverige och jag tycker att det är de länder med förbud som har fel.
Vad som ska hända i min kropp, ska dock alltid vara mitt beslut och ingen annans.

Skillnaden att vara mot abort och vara en abortmotståndare är för mig vikten av, många gånger, våld. Jag minns upproren i Irland som är kopplade till religionen. Hur bomber slängdes mot de kliniker som utförde abort och detta land är inte ensamma. Mitt älskade Spanien genomförde som tur är inte de förändringar i abortlagstiftningen som ansågs.

Som drottning ska man inte ta ställning och det kan vara svårt att ta avstånd på ett bra sätt men jag anser att de lyckades med det i detta fall!
Att ta emot pris från några som inte verkar helt rumsrena känns inte ok.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/drottningen-vagrar-ta-emot-pris