tisdag 7 oktober 2014

Löfven och den palestinska staten.

Var är människorna som beter sig illa?
Som demonstrerar och skriver vilken hemsk människa Löfven är?
Men oj, just det. Han kritiserade inte Palestina denna gången och då håller sig dessa människor borta.
Av någon märklig anledning är det nämligen så, att kritisera Israel och du hyllas men gör detsamma mot Palestina så ska du brinna på något varmt ställe.

Min gissning om detta mycket märkliga uttalande som Löfven och socialdemokraterna gjorde, är att det på något sätt ska blidka alla de som vände honom ryggen när han sa att Israel faktiskt fick försvara sig. Av allt han har sagt är det enligt mig det sundaste, det enda rätta.
Självklart ska den som vid upprepade tillfällen blir motiv för allt detta hat på olika sätt få försvara sig! Det är det minsta de kan göra om ni frågar mig.

Nu ska Palestina plötsligt erkännas som stat av Sverige.
Hallå? Vad hände nu?

metro.se
För mig är detta helt obegripligt.
Jag bryr mig helt ärligt inte om var människor bor, om det är i Israel, Palestina eller någon annan del av världen. För mig är de alla lika mycket värda. Oavsett vilken sida man står på i denna konflikt.
Faktum är dock att Palestina har inskrivet att de aldrig kommer sluta fred med Israel, att de inte kommer ge upp förrän alla israeler är förintade.
Och detta tycker nu Sverige är ok?
Hur i hela världen kom de fram till detta?

Saken är den att när det 1948 bestämdes att Israel skulle få bli Israel fick människor flytta både dit och därifrån. Media gör gärna gällande att den ena sidan led fruktansvärt men siffermässigt fick nästan lika många araber lämna Israel som judar drevs från andra närliggande områden.
Efter det gjordes dock en skillnad: De som fick Israel jobbade på och ville leva och göra sitt bästa med landet. De som bodde utanför startade ett krig de aldrig tänker sluta med.
Jag förstår att det säkert har känts tufft, på femtiotalet. Kanske till och med på sextiotalet men de människor som lever idag har inte förlorat något land.
Min övertygelse är att om de hade fått tillbaka Israel, att Palestinierna hade flyttat dit, så hade kriget fortsatt. De hade bråkat om vems mark som fanns var. Varför detta hat?

Hur funderar Löfven över judarnas situation i Malmö?
Varför tog han inte upp den antisemitism som breder ut sig främst i denna stad?
Istället väljer han sida för de som hatar dem.
Jag skriver det igen. Detta är för mig obegripligt.
Kunde han inte bara hoppat över den meningen?
Eller just det, då hade vänsterfolket fortsatt hata honom.
De verkar drivas av samma hat som finns på Gazaremsan trots att de själv påstår att de står för kärlek.

http://www.svt.se/nyheter/varlden/bjorklund-fp-ogenomtankt-och-forhastat-att-erkanna-Palestina
http://www.svt.se/nyheter/varlden/israels-utrikesminister-valdigt-konstigt-att-sverige-talar-om-palestinska-fragor
http://www.svt.se/nyheter/sverige/israel-tillkallar-svensk-ambassador