torsdag 16 oktober 2014

För dig.

Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag. Det blir ett dystert inlägg.

Vissa saker är oundvikliga och hur vi än gör kommer vi aldrig undan. Vi kommer passera detta livet. Min uppfattning är att vi kommer att ta oss till nästa och förmodligen är min tro den för att det helt enkelt känns bättre. Tanken på att det bara helt enkelt är slut, känns så märklig.
Tanken att vi aldrig mer kommer få träffa alla dem vi älskat i detta livet känns fel. Overkligt.
hallevikslagret.se
Jag vill inte plocka bort min kristna tro för kristen är jag även om jag inte är troende på det sättet. Jag tillhör dock hinduismen lika mycket. Jag tror på karma och reinkarnation.

I helgen fick jag veta att en väldigt omtyckt arbetskamrat nu inte längre finns bland oss och det blev en chock för det var bara några veckor sedan vi talades vid sist. En chock för jag visste ju att du var frisk nu men livet är inte rättvist.
Det finns så många äldre människor som lever fast att de inte längre vill, och så finns det de som kämpar, som inte vill något hellre än att fortsätta leva för att få vara med sin familj och se sina barn bli vuxna.
folkuniversitetet.nu
Man ska inte värdera människoliv, nej. Men jag gör det.
Hade jag bara fått välja hade inte människor mitt i livet eller yngre fått gå vidare.
De med barn som ännu inte är tillräckligt stora för att klara sig själv.
Människor som var så oerhört varma, positiva och tacksamma över att få leva som du var skulle inte få lämna detta liv. En människa med en så oerhörd kraft att göra andra glada, som alltid såg det bra och alltid hade ett stort leende i hela ansiktet.

Jag förstår att det finns sjukdomar och att det alltid kommer vara de som drabbas.
Att få kämpa i så många år och slutligen förlora är dock inte rättvist.
Inte mot dig, din familj eller alla andra som tycker du var en fantastisk tillgång.

Jag vet att vi är många som kommer sakna dig.
Vi ses fina Karin <3 p="">

Tänk på cancerfonden:
http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-oss/Ge-en-gava/