fredag 3 januari 2020

Ingen rättighet att få arbeta med barn.

Barn är enskilda individer och inga ägodelar som kan behandlas som en rättighet.
För en gångs skull håller jag med idrottsvärlden och vill ge en hyllning till riksidrottsförbundet som nu gör det som borde ha varit en självklarhet under så många år.
De kommer nu kräva ett utdrag ur belastningsregistret för dem som ska vara kring barnen.
Heja er!
svt.se

För mig ska alltid ett utdrag göras för alla som ska arbeta med människor.
Om du ska stå vid ett löpande band så är det ok oavsett men så fort du ska vara nära andra människor, och då främst barn, då ska du visa att du har rent mjöl i påsen.

Pedofili är enligt mig inget som försvinner.
Har du ett intresse, en sexuell läggning på ett visst sätt, så tror inte jag att det försvinner.
Om du då även är en dömd pedofil så bör det per automatik bli offentligt i alla sammanhang där barn befinner sig. Vårt land är uppbyggt på att den som har avtjänat sitt straff ska vara fri och jag tycker det inom vissa saker.
Jag vet att staten anser att ekonomisk brottslighet, och då främst mot dem genom fusk av olika slag, är hemskt men enligt mig finns det sådant som är så mycket värre.

Jag tjatar om mitt P1. Det är ju inte mitt men jag älskar den kanalen och dess program.
I Tendens fanns det för ett tag sedan en intervju med en flicka som redan i elvaårsåldern råkade ut för en pedofil som började sälja henne. Under de fyra år hon utsattes, för sedan kom hennes föräldrar på det, så hann hon säljas till ungefär sexhundra män och enligt henne var det vem som helst.
De flesta hade små barn själv, en familj och ett bra jobb.
De kom på lunchrasten eller innan de skulle hem till barnen.
Pedofiler finns överallt och även om alla inte åker dit så anser jag det vara oerhört bra att man nu stramar åt tyglarna för dem.

Jag förstår logiken i att en pedofil vill vara nära och kring barn.
De dras dit som myror till det som är sött, men..
Var du pedofil och åk dit så ska alla vägar in till barn och ungdomsaktiviter stängas.
Ni gör helt rätt riksidrottsförbundet!
Varenda verksamhet borde göra exakt likadant.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/riksidrottsforbundet-kraver-utdrag-ur-belastningsregistret-pedofiler-ska-jagas
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/tranaren-domdes-for-sexuellt-ofredande-av-14-arig-tjej-kunde-fortsatta-trana-barn-och-unga