måndag 6 januari 2020

Vilken gubbe som helst.

Diskussionen hamnar kring ett svek som uppenbarligen är stort för många.
Enligt mig går detta fullständigt över styr.
Jag bryr mig inte om vad statyn föreställer för enligt mig är det totalt ovidkommande.
Det absurda är att människor på fullt allvar lägger så här mycket energi på att förstöra en kommunalt ägd egendom.
Tänk om samma sak hade hänt på ett bibliotek.
Hade människor då förstått vad som hände med hänvisning till att fel böcker hade köpts in?
svt.se

Grundläggande i ekonomi bör vara att skattepengarna som kommer in, ska användas till vårt samhälle. Skola, vård, äldreomsorg.. Pengarna ska räcka till mycket.
En viss del brukar avsättas för konst och i Malmö togs ett beslut om att hylla en man som är från just Malmö. För mig är det inget märkligt med det.
Zlatan själv verkar inte bry sig vilket måste vara oerhört skönt.
Han köper in sig i en klubb i Stockholm och plötsligt ska all ilska över att denna man inte väljer sin hemstad, tas ut på en staty.
Statyn känner ingenting men någon form av heder nämns ofta.
Heder?
Heder mot skattebetalarna är det absolut inte.

De kanske ska se sig i spegeln och förstå varför han inte kom tillbaka.
Människor som låter aggression över något de inte kan styra löpa amock, behöver söka hjälp.
Det är en staty som vi alla har hjälpts åt att betala så vänligen sluta ta sönder den!
Att laga den tar pengar från allt annat som kostar i Malmö.

Om det rör sig om en krona eller en miljon spelar ingen roll för varenda litet öre är nödvändigt för att det ska bli bra på andra plan. De som förstör denna staty förstår inte hur samhället är uppbyggt.
Jag är inte glad i alla beslut som tas eller hur det ser ut överallt.
Det betyder inte att jag ska förstöra för alla andra.

Kommunerna har det tillräckligt kärvt ändå, men nu ska de börja betala för en staty som de redan har betalat en gång. Någon borde ta ett snack med dem som gör detta och låta dem förstå att deras heder gentemot en klubb är barnslig i sammanhanget.
Tänk om någon hade gjort så är i simhallen, biblioteket eller varför inte på fritidsgårdarna?
Det hade tagit hus i h,,,

Låt statyn vara i fred!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/zlatanstatyn-vandaliserad-igen