onsdag 22 januari 2020

Ytterst är det..

Vems fel?
Sprängningar och skjutningar.
Jag håller med moderaten en bra bit:
Det började i Skåne och tog sig upp till Stockholm.
Det finns inga bekymmer i de andra nordiska länderna - inte i samma skala.
Det behövs strängare straff.
Det anses dock vara regeringens fel.
svt.se

Ytterst skulle jag påstå att det är den enskilde individens fel.
Är denne inte myndig är det föräldrarnas ansvarsområde.
Regeringens fel.. jo. Dock inte den sittande om man ska se huvudanledningen.
Huvudanledningen till katastrofen i Sverige börjar nämligen på R och slutar på einfeldt.
Reinfeldts tal om öppna hjärtan skickade en signal till hela världens befolkning om att det var fritt in i vårt land.

Det finns mycket som är märkligt i vårt avlånga land.
Biometrisk mätning. Det skrev jag om i förra veckan och det kommer från Medborgerlig Samlings program. En fantastiskt bra idé som egentligen inte är ny, men den har inte skett på många år.
Det innebär att alla i Sverige måste lämna någon form av test som visar att just de är de.
Detta kan ske genom DNA eller fingeravtryck och som jag ser det borde det kopplas till hela bidragssystemet. Finns du inte i systemet så ska du vara utesluten från bidragskranarna direkt.

Förra veckan skickade min partiledare Ilan Sadé in detta till samtliga ledamöter i Sveriges riksdag. Anledningen är uppenbar: MED sitter inte i riksdagen och kan inte driva frågan där.
Av alla 349 personer så fanns det två som tog upp det och gjorde det till sin idé.
Jag förstår det till en viss grad men anser att det är fel när man inte kan ge någon form av cred till idéskaparna. Det är nu man säger att man funderat på detta länge och tycker att det var den egna idéen. SD har själv varit små och borde tänka annorlunda.

Jag anser att den som ska hyllas också bör hyllas.
Inget ljug, inget fifflande, inget något.
Den som skapar en idé ska ha cred för den.

Så vems fel är nu skjutningar och bombdåd?
Jo, självklart är det individens eller föräldrarnas.
Ytterst anser jag dock att vi kan tacka moderaten Reinfeldt.
Han är ensam anledningen till att Sverige kommer få byggas om.
Värst av allt är att trots fördärvet, applåderas han än och  människor hurrar när han kommer. Det visar på ett parti utan någon form av självinsikt.

Jag tror på framtiden på ett helt nytt sätt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/inrikesministern-galler-att-skarpa-straffen
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/dousa-m-regeringen-har-tappat-kontrollen