söndag 15 juni 2014

Det där med att leva som man lär Mp..

Om man tycker att tåg är det bästa.
Bör man inte föredra det själv då?
Är man rädd att det inte går i tid eller blir försenat, ta ett tidigare tåg.

För mig är det här med att leva som man lär det viktigaste som finns.
Jag är ingen förespråkare av kollektivtrafiken. Jag tycker det är jättebra att den finns och fungerar för många men för mig, som bor på landet och inte något låtsaslandet som Fridolin kommer från, har det aldrig varit ett alternativ. Missade man den buss som gick var det till att ta cykeln, börja gå eller helt enkelt be någon om skjuts för det fanns inga alternativ.
Jag har dock väldigt svårt att se varför man som miljöpartist boende i stan över huvud taget har en bil. Använd cykeln eller gå!

aftonbladet.se
Jag tycker inte om att åka tåg och undviker det in i det sista.
Den främsta anledningen förutom det faktum att det tar lång tid, är att jag ä
r så fruktansvärt åksjuk att jag inte klarar det. SJs bokningssystem är inte det bästa heller och det kan ta en timme att försöka hitta en biljett för en stol som åker i färdriktningen, i allergi och tyst avdelning. Det finns oftast inte.
Jag får migrän av starka dofter, avskyr när människor sitter och pratar högt när jag samtidigt ska göra mitt bästa för att inte låta all mat jag ätit komma upp på den som sitter jämte.
Jag föredrar att alltid köra själv då det är det bästa sättet att hålla mig igång på.
Då jag bor på landet och måste köra en hel del köpte jag dock en miljöbil förra året vilket betyder att även om jag inte är en förespråkare av att vi ska ta bort bilen som alternativ, har gjort mitt bästa för miljön. Jag lever som jag lär.
Gör du?
Jag hoppas att alla miljöpartister kör miljöbilar, men allra helst åker kollektivt.

Jag förespråkar även ren kärnkraftsel och köper därför det.
Jag vill ha tidigare betyg, även för mina barn i framtiden. Inte bara alla andras.
Jag är för friskolor och kommer låta mina barn gå där, om de vill, när de blir stora.
Jag hoppas inga miljöpartister har sina barn i friskolor då de är emot detta.
Jag hoppas även att de inte flyger på semester eller köper något som åkt lastbil till Sverige.
De ska självklart bara äta ekologisk mat.
Lev som man lär.
Mitt samvete är rent i vilket fall.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/forseningar-avskracker-tagresenarer