söndag 29 juni 2014

Kommunister men ändå så otroligt bra!


 






Jag antar att mycket av min förtjusning i denna musik kommer från det faktum att jag har hört den i hela mitt liv och jag är lika såld på all den andra musiken jag hörde då. Proggen spelas ofta här och många gånger har jag funderat över att barnen förmodligen kommer ha bättre koll på vad som var bra musik århundradet innan de föddes än deras eget men det går alltid att lyssna på det senare.
Hade jag kunnat hade jag velat se honom live men det är tyvärr för sent. Det går inte annat än att beklaga att Afzelius inte fick bli äldre för han hade med all sannolikhet fortsatt att producera bra musik.


"Så kom ihåg mej

Kom ihåg att va mej nära

Och låt mej somna på din arm

Och låt mej drömma

låt mej drömma mina drömmar

och låt mej vakna i din famn

Då flyger mitt hjärtas fågel

Då stiger den upp mot skyn

Då svävar den över markerna

och högt över skogens bryn
När jag får drömma
min dröm och va dej nära
Då stiger mitt hjärtas fågel upp mot skyn"
//Mitt hjärtas fågel

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rn_Afzelius