lördag 21 juni 2014

Fis plats i samhället.

Inget enfrågeparti säger Schyman.
Nähä.
Fi.
Min första tanke är feminism och att kvinnan ska ha det bättre än mannen.
Att mannen är mindre vetande.
Hon påstår att de är ett parti med ideologisk feministisk bas som tycker mycket om allt.
De har alltså en bred ideologisk bas att stå på.

Det värsta av allt är att de kommer in i riksdagen med de siffror de har idag.

hantisverige.wordpress.com
Vi skulle alltså få in ett parti som inte anser att båda könen är lika mycket värda.
Ett parti som lever i en, för mig, kommunistis drömvärld där ingenting egentligen ska kosta i välfärden men då skatten ska bli hög fungerar det ändå.
Barnen ska behöva vara dubbelt så mycket på dagis men det ska vara gratis.

De mest troliga samarbetspartnerna vid en eventuell vinst är de rödgröna.
Fi skulle då regera med miljöpartiet, socialdemokraterna och vänstern.
Känner ni rysningarna?

Med tanke på hur stora tre av dessa partier håller på att bli kan man undra vilken av dem som kommer bestämma vad. Socialdemokraterna är de som är minst förargliga och som skulle ställa till med minst men när kraven kommer från de övriga som de är så beroende av, vad händer då?
Vem ska bestämma vad?

Jag som kvinna lär visserligen få det lättare och med tanke på den politik som förs kommer jag få mycket serverat. Det finns ingen mening at jobba längre när jag kommer få ut lika mycket av att gå hemma. Att köra till jobbet blir lönlöst med tanke på den kostnad som kommer med att använda bilen och det enda argument som säger att det är bättre att jobba trots att du förlorar på det är det faktum att du kan tjäna på att inte ha det så varmt hemma då elen lär bli betydligt dyrare då de stänger ner kärnkraftverken efter hand.

Fi är för mig ett enfrågeparti. Lägg in att media har en viss del i denna rollen men faktum är att jag inte läst något om alla de frågor de då påstår sig ha en åsikt om. Då har jag ändå läst deras partiprogram. OM det inte står där, var står det då?
Hemsidan är inte speciellt uttömmande.

Tänk innan du röstar för en röst på något av ovanstående fyra partier betyder en röst till dem alla.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/schyman-vi-ar-inte-ett-enfrageparti