fredag 13 juni 2014

Fis rätta jag.

Falangerna börjar visa sitt rätta jag.
Jag blir inte förvånad men tycker det är lite märkligt hur positiva socialdemokraterna är över att få in detta extremparti i sin grupp. Ett parti som säger sig stå för alla men väljer bort alla från ett visst kön samt sållar vilka de tycker är "riktiga" människor utifrån vilken partitillhörighet de har.

Soraya Post är på väg till EU.
Grattis till posten!
För mig är det helt otroligt att detta parti har kunnat ta sig så långt men anser det som vanligt vara medias fel då Schyman är en person som får mycket uppmärksamhet.
De skickar nu en person till EU som ska jobba för det feministiska perspektivet ur alla vinklar.
Feministiska perspektivet.
(Varför hade de inga män på listan?)
En person som berättar att hon låtit sin dotter gifta sig som sextonåring.
twitter.com
Debatten har kommit att handla om vilket ursprung Post har istället för vad deras politik handlar om och Gud nåde den som kritiserar någonting, du är väl inte rasist?
Media bygger för mig denna debatt.

Jag vet att Post är rom för att det är så de marknadsför och för fram henne.
Jag har ingen aning om vad någon annan EU-parlamentariker har för kultur, religion eller bakgrund. Jag har inte heller gjort några efterforskningar om detta då det för mig är helt ovidkommande hur någon ser ut, vilken religion eller etnicitet de har för i min värld är ALLA lika mycket värda.
Jag bygger mitt tänk på vad personen i fråga står för.
Soraya Post står för att sexualundervisning ska införas för femåringar.
Hon vill att män ska få gå kurser för att lära sig om vad de ska handla och inte. De förstår ju inte sånt de där Y-kromosomerna.
Hon vill att alla förskolor ska ha veganmat och att betyg inte ska införas förrän tidigast på gymnasiet för att inte pressa allas våra ungdomar.
Hon vill att mediekritik ska införas i grundskolan.
Hur har hon tänkt då?
Mediekritik?
Ska de få lära sig redan i grundskolan att den rödgröna röran är det enda alternativet? För det är det som media lär ut idag. Eller eleverna ska få lära sig att granska artiklar skrivna av män?
Det är ju inte så att Fi är opartiska på något sätt.
Listan kan göras lång på vad hon och hennes parti vill som media inte har tagit upp.

Det jag blir mest rädd för är att det kan bli så att detta parti tar sig in i riksdagen.
Kommer de in är det de rödgröna de kommer samarbeta med för det har de redan klargjort.
S, mp, v och fi.
Vi ska alltså bli ett land med högre skatter, utan lastbilar och flygtrafik som ska avveckla all kärnkraft och ha veganmat på alla förskolor. Vi ska dock bara jobba sex timmar varje dag.
Jag blir rädd.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/fi-till-s-grupp-i-eu-parlamentet
http://www.svt.se/nyheter/val2014/post-min-dotter-gifte-sig-nar-hon-var-16