onsdag 30 juli 2014

Finns det ingen kritik mot Fi?

Fi hatar män, trots att svenska män är bland världens bästa.
Varför? Jo, hur många länder är så pass jämlika som Sverige?
Det är inte perfekt, nej, men kan det bli bättre?
Män i Sverige städar efter sig, handlar och lagar mat. De hjälper till med hem, hushåll och barn.
www.susannavaris.com
Trots detta är det precis dem som Fi med Schyman i spetsen hänger ut.
Dessa hemska vita medelålders män.
Vad har de någonsin gjort Schyman?

Bergmans artikel är bland det bästa jag läst på väldigt länge och jag uppmanar alla som har några minuter över att läsa länken nederst. Hon drar verkligen av täcket på Fi.
Hon drar upp hatet Fi har mot dessa medelålders män och skimret som ligger runt partiet, anledningen till att de är så populära och att media förskönar dem så otroligt mycket utan anledning.

Istället för att de lägger sin energi på att hjälpa äldre, sjuka damer så hatar de männen.
De män som många gånger faktiskt ställer upp för dem. Hur är då de män som är med i Fi funtade?
De kallar sig feminister men Bergman som själv säger att hon alltid varit just feminist vägrar kalla sig det längre då det idag är detsamma som att tillhöra Schymans gäng som dessutom vägrar att ta debatten med någon.

Jag har aldrig och kommer aldrig kalla mig för feminist.
Jag står istället för alla människor lika värde, oavsett vilket kön de råkar tillhöra.

http://www.svt.se/opinion/dra-av-schyman-och-fi-det-rosa-tacket