torsdag 24 juli 2014

Sommarpratande partiskhet.

Vänsterextremisten, om det räcker, Athenas sommarprogram har i skrivande stund resulterat i sexton anmälningar och moderaten Gunnar Axén har blivit väldigt uppretad med all rätt.
Han uppmanar alla till att slänga ut sin teve för att inte gynna det vänstervridna Public Service, tack! Jag känner mig många gånger ensam i min kritik men när jag läser vad Axén sagt och vad artikeln säger är det exakt samma som jag själv uttryckt.
Artikeln tar även upp vad som hade hänt om någon så tydligt hade stått på den motsatta sidan av den Athena har. Tänk om någon hade använt 90 minuter åt att tala om hur hemskt det är med vänsterfolket eller invandringen?

Jag kräver inte att det inte ska få komma fram några vänsteråsikter, men till skillnad från dem vill jag även att den andra sidan ska komma till tals.
kyyba.com
Alla måste få bilda sin egen uppfattning och det kan inte göras om man endast får höra vad den ena sidan anser, tycker och tänker.

Public Service själv säger att de inte vet om de hade släppt in någon med lika extrema åsikter mot det högra hållet men jag kan svara på det åt dem: nej, det hade ni inte.
Ni hade inte gjort det av två anledningar varav den första är att ni inte släppt fram dem då ni inte har några tankar eller sympatier åt det hållet. Den andra anledningen är att ni inte hade vågar för era egna hade jagat livet ur er med att ni var främlingsfientliga och rasister. Vänsterfolket som enligt Athena inte har något annat att sätta emot än att beväpna sig.

Jag tycker det är riktigt bra att det har anmälts men är helt övertygad om att det inte leder någonstans. Gissningsvis fungerar det likadant här som inom journalismen; du dömer dina egna.
Någon som blir förvånad över att det i princip aldrig är någon som döms?
Det här med jäv finns av någon anledning men gäller tydligen inte i dessa sammanhang.

Jag minns att jag skrev ett inlägg för något år sedan om ett barnprogram som väldigt tydligt valde sida i Israel-Palestinakonflikten. Det gör mig inget, men då ska även barnprogram för den andra sidan visas men som vanligt lyste det med sin frånvaro vilket är en katastrof.

Public Service ska vara opartiska!
Jag ser fram emot en "poet" från högerkanten, inte för att jag sympatiserar med dem utan för att det är upp till alla att välja sin egen åsikt och då är det medias roll att visa upp de alternativ som finns.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/toppolitiker-rasar-mot-sommar-i-p1
http://www.svt.se/kultur/16-anmalningar-mot-sommar-i-p1
http://emiliepilthammar.blogspot.se/2014/07/ge-kungahuset-och-borgligheten-lite-bly.html