fredag 14 december 2012

Fostervattensprovet

Resultatet dök upp i veckan och det visar att barnet är fullt frisk och mår bra. Det kändes väldigt skönt att veta att det är friskt och att det nu går att koppla av lite mer än innan. På ultraljudet nu i veckan kollades även allt annat och det visade även det enbart bra resultat. Nu behöver jag bara få ångest för allt annat som finns kvar. Halva tiden har gått så egentligen är allt det värsta över förutom just dagen då barnet ska komma ut.

Det känns väldigt skönt att inte behöva åka in för att göra en abort för det är vad jag hade gjort om det hade varit något fel. Det hade känts väldigt fel med tanke på att allt redan finns på barnet men jag hade inte psykiskt orkat med att i resten av mitt liv leva med ett barn som aldrig skulle kunna klara sig själv. Det är mitt val. Skulle något bli fel vid förlossningen går det inte att göra någonting åt det och då får jag ta det då.

Jag är väldigt tacksam över att allt var bra såhär långt.