tisdag 25 december 2012

Snöfria julhelger i framtiden?

Nytt värmerekord i Tyskland uppmättes under julafton. Strax över tjugo grader.
Hata mig nu om ni vill men min första tanke är "Yes, vad härligt!"

http://www.dn.se/nyheter/varlden/varmerekord-i-munchen

Jag tycker om Sverige och dess årstider. Alla har sin egen charm. Vintern tillhör dock ingen av mina favoriter. Det har pratats om global uppvärmning, ozonhål och alla möjliga sorters miljöproblem. Jag tror på den forskning jag har läst som säger att det är såhär det fungerar.
Det går i tusenden med värmen. Innan varje nya istid kommer det bli varmare och ärligt talat stör det inte mig och med tanke på Darwins teorier kommer de som är bäst anpassade att överleva.

Med detta vill jag säga att en julafton med tjugo grader ute inte hade stört mig.
Jag älskar värmen!