söndag 24 mars 2013

Clowner utan gränser

Vissa saker imponerar väldigt mycket på mig. En av de sakerna är människor som är beredda att offra sig själv, sin karriär och sitt liv för att hjälpa andra människor. Att åka som voluntär till ett krigshärjat land går inte att räkna som någon större merit och ger inga pengar.
Det ger garanterat betydligt mycket annat istället.

Clowner utan gränser må kanske inte vara en av världens mest behövliga organisationer men då det sägs att det sista som lämnar en människa är hoppet är det inte fel att dessa människor åker runt och ger barn i flyktingläger en möjlighet att glömma bort den verklighet de lever i för en stund.
Det är så lätt att gnälla över sin egen situation och det är svårt att sätta sig in en andra människors liv.
Jag beundrar dessa människor som åker iväg på detta.

http://skratt.nu/

Jag har många gånger suttit och läst igenom anmälningen till GMU för att sedan läsa in KMU
http://www.forsvarsmakten.se/sv/Jobba-har/Bli-soldatsjoman/Grundlaggande-militar-utbildning/
då det är en väg att gå för att kunna åka iväg och göra skillnad någonstans i världen.
Jag har aldrig trivts med att bara leva mitt liv med mig utan vill göra något för någon annan.
De val jag tagit tidigare stoppar mig från att nu göra denna utbildning och jag ångrar att jag aldrig gjorde lumpen när jag hade anmält mig till det för över tio år sedan.
Jag skulle aldrig kunna åka iväg och lämna barnen nu. Om tio år eller i nästa liv.
Det finns förhoppningsvis en mening med allt.
Clowner utan gränser hade aldrig varit något för mig då jag med all sannolikhet inte räknas som någon rolig människa men det finns säkert andra sätt jag kunde tagit mig iväg på.
Jag beundrar de människor som gör detta väldigt mycket.