söndag 31 mars 2013

Vapen lösning på problem?

Detta är för mig höjden av dumhet. Jag är väldigt liberal i väldigt mycket men detta med vapen och USA tycker jag är väldigt konstigt. Tror de verkligen att fria vapen till alla får stopp på våldet?
Jag tror Sverige har helt rätt i detta.
Strängare regler och mer restriktioner gällande vapen.
Jag är dock väldigt medveten om att det absolut inte är omöjligt att få tag i vapen här i Sverige heller. Den som vill få tag i ett vapen har förmodligne inga större svårigheter för det och jag vet vem jag skulle höra av mig till om jag hade känt att jag var i behov av ett.
Jag skulle aldrig utnyttja det. Jag vill inte ha vapen i min närhet.

Jag tror att USA behöver gå in och ordna lagar som täcker hela landet och inte att varje delstat ska bestämma det själv. Helt uppenbart, med alla skjutningar de har haft, är något fel.
Jag tror inte att fri tillgång till vapen hjälper mot detta.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16513211.ab