fredag 20 december 2019

En djup frustration hos det svenska folket..

Det första man som partiledare bör fråga sig själv är den rätt naturliga frågan: Varför?
Varför sjunker siffrorna i partiet jag leder?
Varför ser det så illa ut?

Just dessa frågor har ingen inom moderaterna ställt för problemet är att majoriteten är ja-sägare som inte går emot överheten. Övriga piskas in i tystnad eller lydnad.
Ulf Kristersson säger att det finns en djup frustration hos det svenska folket.
Därför blir SD stora.
Titta dig i spegeln.
Du är en av anledningarna till detta.
svt.se

Redan innan Sverigedemokraterna kom in i riksdagen påpekade jag för de då mina, att man måste behandla dem likadant som alla andra. Det blev tvärstopp.
Jag menade att tystnad bara kommer få dem att växa ännu mer.
Det ansågs att jag hade fel.
Klicken i Stockholm, de som bestämmer allt oavsett vad övriga i landet tycker, hade nämligen bestämt sig. När SD gick in i riksdagen blev det en chock för dem.
Ingen i södra Sverige var förvånad.
Vi hade sagt detta länge.

Moderaterna på riksnivå bör ta sig en funderare.
Man har mobbat ut och sänkt alla inom partiet som har ifrågasatt eller sagt emot.
Den som hållit med och gjort som den blev tillsagd har belönats.
Verkligheten har nu kommit ikapp och jag tänker luta mig tillbaka och med glädje se en total förändring av det politiska landskapet.
Det enda jag inte förstår är lugnet.
Lugnet från SD i riksdagen.
För mig hade det nämligen varit omöjligt att ens prata med dem som öppet stått och hånat, pratat ner och behandlat mig som paria. Moderatgänget där uppe har ansett sig bättre än alla andra under lång tid men med kniven mot strupen så kan man till och med prata med människor från andra partier.

För mig är detta hyckleri och ryggradslöst.
Vill moderaterna få tillbaka något av det de hade så måste samtliga i riksdagsgruppen som stödde Reinfeldt bort. Varenda en som har vänt kappan efter vinden och nu menar att tiderna har förändrats måste bort. De kommer nämligen aldrig inse att de är anledningen till att tidernas förändrades. Hade man lyssnat på SD från början hade vi nämligen aldrig suttit i den sits vi sitter i nu.
Vårt land är i upplösningstillstånd och idioti hyllas.

En djup frustration inom det svenska folket.. jovisst.
Den har funnits där länge och nu måste ni förhålla er till det för det är era väljare som försvinner.
Vem vill rösta på dem som håller upp fingret för att känna åt vilket håll vinden blåser på, istället för att visa vägen?
Inte jag.
Jag får Stalin, Lenin och Hitler-vibbar av det.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kristersson-m-om-opinionsutvecklingen
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-novus-sd-ar-storsta-parti