måndag 23 december 2019

Miljön tänker man bäst på från andra ställen.

Skidåkning i Sälen?
Nu kan du ta dig dit med flygplan.
Mig spelar det absolut ingen roll men någonstans klingar det falskt.
Statligt stöd - klimatets död.
Det var en av parollerna från demonstranterna.
Jag förstår dem faktiskt till stor del även om jag inte har något emot att det nu blir en flygplats.
svt.se

Jag förstår dem ur mitt eget perspektiv.
Jag är en person i en familj på sju personer.
Sju personer.
Där är det stora bekymret för vi är rent krasst ett klimathot och inte nog med det.
Allt vi gör är direkt miljöförstörande.
Vi måste ha stora bilar. Vi äter massvis och konsumerar väldigt mycket kläder.
Det stora bekymret är alla skatter som vi är tvingade att betala.
Skatten på bilen är ingen höjdare och sedan bränsle på det.
Skulle vi någonsin får råd att köpa en elbil, som jag anser är helt förkastligt ur miljösynpunkt, så får vi hosta upp runt miljonen för att få en sjusitsig. Skulle vi då vilja dra med en husvagn istället för att flyga, som då är bättre för miljön, så går det inte. Elbilen orkar nämligen inte det.
Får miljöpartiet som de vill kommer vi återgå till häst och vagn.
Alla kommer därutöver bo inne i storstäderna för ingen kommer ha råd att bo på landet.
Det blir en lyx för rikemansfamiljerna.

Skidåkning till Sälen.
Tyvärr har ni inga kända föräldrar så ni kommer inte bli världskändisar för era insatser. Om två dagar har alla glömt vad ni gjorde för de är så lyckliga att de slipper köra bil till skidsemestern.
Bara det.
Skidsemester.
Onödig lyx.
Samtliga som röstar på miljöpartiet bör bo på landet, sköta sin egen hushållning av samtliga varor och aldrig någonsin använda något annat än kollektivtrafiken.
Det är viktigt att leva som man lär.
Oerhört bekvämt för alla som ska på skidsemester men jag håller med demonstranterna att det är ett väldigt märkligt sätt att lägga statliga pengar på, samtidigt som det är skjutningar i Sverige, det är köer i vården och skolan inte fungerar.
Då prioriteras en extra flygplats på en semesterort.
Det är bra att vi på landet kan betala för storstadslyxen..

Jag förstår inte tänket, men grattis Sälen!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/klimatdemonstranter-vi-accepterar-inte-den-galna-investeringen-i-flyget
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/demonstranter-samlas-redan-vid-gaten-i-bromma
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/peter-hultqvist-s-om-miljokritiken-kommer-stegvis-forbattras