lördag 7 december 2019

Välkomna in i "värmen".

SD är bruna, rasister och fascister.
Människor som saknar rätt värderingar och som samtliga borde skickas till ställen där det brinner. Minns alla hemska ord?
Det är mycket värre om det är en Sverigedemokrat som har betett sig illa än om det är en vänsterpartist. Media har varit tydliga och moderaterna med sin ledning har varit tydliga.
Billström fick pisk.
Anna KB fick pisk. (Läs hennes bok så visar den både hur partiet ser på kvinnor och jämställdhet).
Nämn inget ont om invandringen och för allt i världen: Nämn aldrig SD i positiva ordalag!
svt.se

Plötsligt dalade väljarsifforna.
Jag och några till som faktiskt vågade säga emot, kritisera och vägra hoppa på kommando hade slutat. Få finns kvar för det gemensamma med den styrande massan i moderaterna är att de allihop hejade fram Reinfeldt så sent som för några månader sedan.
Människor som har förfasat sig över SD och deras värderingar står nu och hyllar en partiledare som varit en del i jakten på dem som inte höll med.
Ett parti som styrts av samma lilla gäng i årtionden för tro inte att Kristersson är annorlunda.
Han hejade fram Reinfeldt.

Jag återkommer ständigt till vad som verkligen är det viktiga med politiken.
För mig är det sakfrågan.
Inte makten.
SD har strukit allt som egentligen skiljer dem från moderaterna och de hoppar nu jämnfota för att försöka behålla väljare. Riksdagsledamöter, kommunrepresentanter.. samtliga håller nu med Kristersson om att det går att diskutera med SD.
Samma personer som ansåg dem vara paria.
Men just det... sälj dig.
Bara du säljer dig för mer makt.

Att SD skulle bli stora har alla med sunt förnuft förstått i tio år.
Jag började varna moderaterna ungefär vid samma tid, att tystnad kommer göra dem större.
Hat kommer få dem att växa men nej.
Tilltala dem inte!
Umgås absolut inte med dem!
SD-folk är hemska människor.

Tydligen är de inte så hemska längre, när den famtida makten beror på dem.
Då är det ok. Lite kan man ju prata för man kan ju fortsatt försöka hänvisa till att man har en egen politik trots att de flesta ser igenom det.
Min uppfattning är, och jag tror jag har rätt, att moderaterna kommer minska och bli ett marginalparti. Deras brist på ryggrad gör att de tappar förtroende hos människor.
Min röst får de aldrig mer för varför ska jag lägga en röst på dem som ser över axeln och sätter på skygglapparna när det finns partier som tittar framåt och har idéer om förändring istället?

Det eliten inom moderaterna har förstått nu, kunde nästan varenda människa i södra Sverige ha berättat för dem för väldigt många år sedan. Moderaterna slutade lyssna för länge sedan.
Välkomna in SD.
Välkomna till ett hårt, falskt och egocentriskt ställe fullt med narcissister.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/analys-jimmie-akesson-nu-definitivt-inne-i-stugvarmen
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forsta-direkt-mote-mellan-kristersson-och-akesson