söndag 22 december 2019

Kultur för besvären..

Jag har alltid tänkt mig som en röd själ i en blå kropp.
Jag älskar proggen.
I fjol fick jag äntligen se Charta 77!
Ebba Grön, Imperiet, Nationalteatern, Hoola Bandoola Band och jag kan inte ens minnas hur många gånger jag har sjungit med i Hanna från Arlöv, hej!
Jag anser dock att varje vuxen individ själv måste ansvara för hur de har det.
nöjesteatern.se

Min dröm som liten var att bli kantor men efter hand blev drömmen musikalartist.
Mina föräldrar tog med hela familjen och åkte runt i hela södra Sverige för att se musikaler och jag kan bocka av väldigt många. Jag älskar musik och jag älskar fart och liv.
West side story sågs på Slagthuset och då sprutade tårarna.
Grease var på Forum.
Kristina från Dufvemåla var i Göteborg och Fantomen på operan i Köpenhamn.
My fair Lady i Växjö.
Jag kan fortsätta rabbla.
Min dröm var att få bli en av dem på scenen och jag brukar säga att man inte ska ångra sig men nästa gång, då ska jag inte backa.
Jag vågade inte flytta hemifrån för det var vad som krävdes.
Jag visste att jag skulle bli pensionär innan jag var fyrtio för oftast så klarar inte kroppen påfrestningarna av all träning och allt dansande.

Helgen som gick hade jag det stora nöjet att för tredje gången se Grease och denna gång var det på Nöjesteatern i Malmö. Två av barnen var med och det blev succé.
Trots att det varade i nästan tre timmar så var de med och skrattade ett par gånger rakt ut.
Dottern stora bekymmer var när Cha-cha kommer in och hon blev riktigt arg över att hon tänkte ta honom "som den söta flickan" ska gifta sig med!

Det har många gånger tagits upp att kultur kan stå på schemat för en depression och jag köper det. Varenda sekund. Ingen kan gå ifrån Grease och må dåligt.
Jag kan inte rekommendera Les Miserables om man ska se något för att bli gladare men Grease. Jag älskar Grease!

Artisterna är helt fantastiska och dotterns dröm är nu att också få dansa och sjunga.
Samtliga deltagare var helt otroliga och jag är så oerhört glad att vi åkte dit.
Den prioriteringen borde alla någon gång ha och ta barnen med er!
Mina hängde inte riktigt med i alla skämten och när de på scen kryper ner i bilen och den börjar gunga till diverse ljud blev det snabbt frågor på vad de egentligen gjorde.
När det sedan dyker upp en naken bakdel skrek de av skratt.
Alla borde få se denna form av musik för den är helt fantastisk!

Har du inte sett en musikal så se Grease!
Orkar ni inte ta er till Malmö så kommer de på turné runt i Sverige så ta chansen.
Jag kommer boka in den en gång till för inget kan få mig att bli så glad som den otroliga värme och entusiasm som det besök på Nöjesteatern genererade.

http://nojesteatern.se/
https://www.greasethemusical.se/