onsdag 18 december 2019

När samhället sviker.

En liten pill så mår du bra. Rök en liten.. så blir allt ok.
Sniffa eller spruta. Allt känns bättre!
Tester visar att det aldrig funnits så mycket droger i avloppen som nu.
Den stora frågan blir då vad som händer.

Liberalerna och vänstern har börjat svänga och jag hejar på.
Under flera års tid har jag försökt förändra tänket men den sista gången jag hade det uppe under en moderat förbundsstämma så blev jag totalt nerröstad och sågad.
svt.se

Jag tror på injektionsrum.
Jag tror på att skapa någon form av Systembolag av droger för att komma underfund med vilka det är som har bekymmer. Hade staten fått ett monopol på exempelvis hasch så hade priset blivit stadigt samtidigt som incitamentet att sälja det hade försvunnit.
Hur ofta hör ni någon som kommer med en kasse smuggelcigaretter på skolorna?
Jag har under hela min vuxna tid varit för en avkriminalisering av exempelvis cannabis.

För mig är det så, att när något inte fungerar, så måste man tänka om.
Antalet droger i Sverige ökar.
Brotten kring drogerna, för mycket av gängbekymmerna är kopplade till just langning, ökar. Trots det står exempelvis moderaterna kvar på samma sätt och påstår att allt är bra som det är idag.
Man kanske inte bryr sig om den som dör, men det är faktiskt någons barn.
Fler dör på grund av drogerna.

I min värld kan man inte trampa på i samma spår då.
Man måste tänka om!
Jag anser att jag har tänkt om och mitt tänk baseras på hur exempelvis Danmark fungerar.
Nederländerna.
Jag har besökt dem ofta och frekvent.
Svenskarna blev inte alkoholister av de öppna gränserna trots mångas farhågor utan det stora bekymret är de luktfria sakerna som så många idag använder.

Jag är oerhört liberal och tror att den tanken slår igenom allt förr eller senare.
Att låta gäng styra upp hur Sverige ska göra är dock fel när staten och sjukvården kan lösa det tillsammans. Vill man ha förändringar så måste man våga tro, sluta dalta och stenhårt visa vad som gäller!

https://www.svt.se/nyheter/sa-gjordes-avloppsundersokningen
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mer-amfetamin-i-stockholm-an-i-resten-av-europa
https://www.svt.se/opinion/nicklas-kartengren
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/langaren-sam-salde-droger-redan-som-16-aring-det-finns-en-jattestor-efterfragan