onsdag 4 december 2019

Medias illvilja.

Han var förmodligen något av ett hot.
På något sätt har han varit en nagel i ögat och när chansen kom så tog man den.
Ingen rök utan eld ni vet..
Jag känner igen mig.

Jag har visserligen inget till övers för miljöpartister men som jag har skrivit tidigare handlar detta inte om en partibeteckning för mig. Det handlar om medias roll i hur saker får spridning och på vilket sätt de får det.
svt.se
En kvinna går ut med absurda anklagelser.
I kölvattnet av hennes anklagelser lägger andra personer fram gamla saker och menar att han har agerat opassande och gränslöst.
Han tvingas lämna riksdagsgruppen och fick inte ställa upp till omval.
Nu visar det sig att allt var påhitt.
Kvinnan som hittade på allting är nu dömd för att hon ljugit.
Hon gjorde det dessutom med direkt uppsåt.

Han är nu friad. Vad hjälper det?
Hans jobb får han inte tillbaka.
Hans rykte är kraschat och han har blivit jagad dygnet runt av väldigt mycket media som inte kan skilja på saker och som inte förstår att människor är oskyldiga tills de döms.
Han är nu friad men hela hans liv har tagits ifrån honom.
För detta får kvinnan böta 40 000 kronor.
Ser inte media sin del?
För dem var klicken viktigare än hans liv.
Han offrades.

Media gjorde detta möjligt genom att partiskt välja sida, ha smaskiga rubriker och lägga ut namn på en man som faktiskt inte hade gjort något.
Miljöpartiets partistyrelse som petade honom med omedelbar verkan, de försvarar dessutom sitt beslut. Mannen är oskyldig men de kan inte ens ge honom en ursäkt.

Redan när metoo blev stort varnade jag för detta.
Jag stod ensam och fick väldigt mycket mothugg i media för att jag ansåg att det var trams.
Tänk. Jag står kvar på samma stället men som det bör se ut nu, så hoppas jag att till och med några miljöpartister har ändrat uppfattning.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/dom-i-mal-om-mp-fortal